۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۵۹۴۳۲۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مزد رسالت پیامبر مودت نسبت به اهل بیت است

مزد رسالت پیامبر مودت نسبت به اهل بیت است
استاد حوزه علمیه مودت اهل بیت(ع) را تنها راه نجات از آتش دوزخ دانست و گفت: مودت اهل بیت(ع) مزد رسالت پیامبراکرم(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد رسول اکرم(ص) گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به همه پیامبران می فرماید: به همه امت ها بگویید ما در مقابل رساندن پیام الهی از شما مزد رسالت نمی خواهیم؛ همه انبیای الهی با اطاعت از دستور خداوند این پیام را به امت ها ابلاغ کردند.

وی افزود: این کلام الهی اتمام حجت خداوند با همه بندگان بود تا در قیامت کسی بهانه نیاود که ما به خاطر فلان مساله از پیامبران الهی اطاعت نکردیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: این عدم درخواست تنها در حوزه دین امکان پذیر است چرا که در عالم دنیا کسی راضی نمی شود به صورت رایگان برای دیگری کار کند اما انبیای الهی از جانب خداوند به صورت رایگان به تبلیغ دین پرداختند.

استاد حوزه علمیه با بیان استناد به آیات الهی، اظهار داشت: همه انبیا وظیفه داشتند از امت ها مزد رسالت طلب نکنند اما خداوند به پیامبراکرم(ص) فرمان داد تا در مقابل رسالتی که انجام داده از مردم پاداش درخواست کند.

وی با اشاره به رنج ها و سختی های پیامبر اسلام در مکه، گفت: حضرت در 13 سالی که در مکه حضور داشتند متحمل سختی ها و رنج های بسیاری شدند و مزاحمت های فراوانی از ناحیه کفار و یهودیان به ساحت مقدس پیامبر تحمیل شد اما با همه این سختی ها هرگز از تبلیغ دین اسلام دست برنداشتند از این رو خداوند برخلاف همه پیامبران به رسول خدا فرمان داد که اجر رسالت از امت خود درخواست کن.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در خصوص مودت اهل بیت(ع)، عنوان کرد: پیامبر به امت خود وصیت کردند که با اهل بیت(ع) ایشان مودت داشته باشند و خداوند تنها به پاداش این مودت آگاهی دارد.

استاد حوزه علمیه مراد از مودت را محبت به همراه اقتدا بیان کرد و افزود: مراد از اهل بیت حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان است و زنان پیامبر در زمره این ائمه اطهار قرار نمی گیرند.

وی در پایان مودت اهل بیت(ع) را تنها راه نجات انسان از آتش جهنم دانست و خاطرنشان کرد: مراد از مودت اهل بیت(ع) دوست داشتن آن بزرگان و عمل کردن به فرامین آنان است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات