۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۹۳۰۸۹
کارشناس تاریخ:

مهمترین خصلت انقلاب اسلامی ایران دین‌مداری است

مهمترین خصلت انقلاب اسلامی ایران دین‌مداری است
میردار گفت: انقلاب زمانی رخ داد که بسیاری از مردم دنیا دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند اما مهمترین خصلت انقلاب اسلامی ایران دین‌مداری آن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی میردار معاون ضبط تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی امروز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب، در نشست تبیینی همایش ملی بعثت انقلاب اسلامی که در دفتر روزنامه «فرهیختگان» برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران در دوره‌ای رخ داد که در باور بسیاری از مردم دنیا دین افیون ملت‌ها بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نتیجه اجماع جریان‌های فرهنگی آن زمان است، امام راحل مبدا پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از 15 خرداد می‌دانند که حوزه علمیه قم سبب رونق آن شد.

معاون ضبط تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه جریان‌های فرهنگی منجر به جنبش‌های اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: مهمترین خصلت انقلاب اسلامی ایران دین‌مداری آن است در واقع حامی و پشتیبان این حرکت بزرگ درکشور ما نهادهای دینی بودند.

بنیانگذار بزرگترین آرشیو تاریخ شفاهی ایران، با بیان اینکه نهضت اسلامی در کشور ما مقدمه جمهوری اسلامی بود، گفت: امروز نسل جدید درباره کارآمدی جمهوری اسلامی سوال دارد بنابراین باید پژوهشگران این مطالبه را به خوبی پاسخ دهند زیرا دولت‌ها بر اساس طراز جمهوری اسلامی عمل نکردند و آرمان‌های انقلاب عملی نشده است.

میردار با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در آغاز راه است، اظهار داشت: باید توجه کرد که در تاریخ‌نگاری انقلاب مستمندان در کجای آن قرار دارند، ما در جبهه 5 میلیون رزمنده داشتیم آیا سازو کاری درست شده که خاطرات همه آنها فراهم شود، با توجه به اینکه در عصر اطلاعات و رسانه قرار داریم باید گفت که امکان چنین کاری هست فقط باید زمینه و مقدمات آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه امروز نظام سلطه به جنگ با دین آمده است، گفت: خداوند در قرآن کریم درباره پیامبر(ص) می‌فرماید ما نام و ذکر او را بلندآوازه کردیم و این نشان می‌دهد که تبلیغ و ترویج درباره انسان‌های بزرگ اراده الهی است، ما باید درباره کسانی که برای این انقلاب رنج بردند نام آنها را بزرگ و بلند آوازه کنیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات