۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۹۳۰۱۱

نشست علمی تربیتی طلاب و اساتید مدارس علمیه تبریز برگزار شد

نشست علمی تربیتی طلاب و اساتید مدارس علمیه تبریز برگزار شد
نشست علمی تربیتی طلاب و اساتید مدارس علمیه تبریز با محوریت ارائه راهکارهای افزایش انگیزه، نشاط و پیشرفت تحصیلی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست علمی تربیتی طلاب و اساتید مدارس علمیه تبریز که در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: سیاست مدیریت استانی حوزه بر پایه ارتقای سطح تحصیلی طلاب و کیفیت آموزش متمرکز است.

وی با بیان این‌که توسعه کمی مدارس علمیه باید توام با ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در حوزه باشد، خاطرنشان کرد: جامعه نیازمند طلابی فاضل و پاسخگو در مسائل فقهی و دینی است، با توجه به حجم گسترده شبهات القائی از سوی دشمنان، حوزه باید در تربیت فقیه، مجتهد و طلاب نخبه نقش خود را ایفا کند.

همچنین حجت الاسلام جواد ارجمندی، مدیر حوزه علمیه تبریز در سخنانی به تشریح اهداف کلی این نشست پرداخت و اظهار داشت: ارائه راهکارهای افزایش انگیزه، نشاط و پیشرفت علمی و تربیتی طلاب یکی از مهم‌ترین برنامه‌‎های این مرکز علوم دینی در طول سال تحصیلی است.

وی با اشاره به گزارش ها و فیلم مصاحبه دو تن از اساتید حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: نیازمند خلاقیت، ابتکار و نوآوری در برخی از روش‌های آموزش متناسب با شرایط زمانی و مکانی در حوزه هستیم، در این صورت شاهد بروز استعدادهایی خواهیم بود که پیش از این شناسایی نشده بودند.

گفتنی است، نشست علمی تربیتی طلاب و اساتید مدارس علمیه تبریز با محوریت موضوع ارائه راهکارهای افزایش انگیزه، نشاط و پیشرفت تحصیلی طلاب با حضور اساتید و طلاب حوزه های علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) و امام صادق(ع) و حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد.

همچنین در پایان این نشست علمی تربیتی به تمامی ارائه کنندگان مقاله هدایایی به رسم یادبود اهدا شد./935/پ310/ب1

ارسال نظرات