۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۹۲۶۱۰
مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین:

700 دانش آموز عضو انجمن‌های اسلامی هستند

700 دانش آموز عضو انجمن‌های اسلامی هستند
مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین گفت: در حال حاضر ۷۰۰ دانش‌آموز در استان قزوین عضو اتحادیه هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی محمودی مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح فعالیت‌های این اتحادیه اظهار کرد: انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در سال ۵۸ به‌فرمان امام خمینی (ره) فعالیت خود را آغاز کرده که البته این یادگار امام راحل در حال حاضر از دوران طلایی خود فاصله گرفته و ما در تلاش هستیم تا بار دیگر آن را احیا کنیم.

وی افزود: جایگاه انجمن‌های اسلامی در نزد مقام معظم رهبری نیز از اهمیت والایی برخوردار است و با توجه به جایگاه آن، مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان سنگر فرهنگی یاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به اینکه اتحادیه دانش آموزان در سطح استان فعال است گفت: دانش آموزان ۹۲ مدرسه دخترانه و ۶۳ مدرسه پسرانه متوسطه اول و دوم در اتحادیه عضویت دارند.

وی اعلام کرد: نمایشگاه «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» با بخش‌های مختلف از جمله بررسی موج پنجم و نقش انقلابی دهه هشتادی‌ها توسط مدارس و با محوریت دانش آموزان اجرا می‌شود.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین خاطرنشان کرد: در راستای فعالیت اتحادیهٔ انجمن‌های دانش‌آموزی پویش کتاب برای دانش آموزان علاقه‌مند به سیر مطالعاتی با محوریت ۲ کتاب «سلام بر ابراهیم» و «سرباز کوچک امام» در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام محمودی یادآور شد: همکلاسی آسمانی با محوریت ایجاد ارتباط و سیره پژوهی دانش آموزان با شهدا، انصار المهدی با محوریت هیئت‌های مذهبی، لشگر خوبان با محوریت بانوان، مداد کم‌رنگ با محوریت فضای مجازی و رسانه‌ها ازجمله برنامه‌های در حال اجرا از سوی اتحادیه دانش آموزان استان قزوین است.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: با توجه به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم تا زمینه آشنایی بیشتر دانش آموزان با انقلاب را فراهم آوریم ازاین‌رو برنامهٔ مدرسه انقلاب از برنامه‌های ویژهٔ ما در دهه فجر است.

وی اعلام کرد: در نمایشگاه «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» در بخش دیروز ما در غرفهٔ کارنامه سیاه پهلوی به موضوعات فساد اقتصادی، فساد سیاسی و وابستگی، معرفی اسوه‌های انقلاب با موضوعات معرفی شخصیت منحصربه‌فرد امام خمینی (ره) و اصحاب امام، معرفی شهدای شاخص و بزرگان انقلاب در شهرمی پردازد.

حجت‌الاسلام محمودی اضافه کرد: در بخش امروز ما غرفهٔ آفتاب ولایت به موضوعات تبیین جایگاه ولایت و نقش‌آفرینی رهبری، صدور انقلاب، حفظ و تداوم انقلاب و پیروزی و غرفه دیوار فریاد به موضوعات دشمن‌شناسی، عرصه‌های نفوذ دشمن، راه‌های مقابله با دشمن و سراب غرب پرداخته می‌شود.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین ادامه داد: در غرفهٔ موج پنجم به موضوعات تولید ملی و کالای ملی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و نقش انقلابی دهه هشتادی‌ها با توجه به نظریهٔ مقاومت پرداخته می‌شود.

وی تأکید کرد: در غرفهٔ مجاهدان سایبری نیز موضوعات فرصت‌های فضای مجازی، تهدیدهای فضای مجازی و راه‌های مقابله با آن مدنظر قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمودی عنوان کرد: در بخش فردای ما نیز غرفهٔ انصار المهدی به موضوعات ویژگی‌های منتظران و سیمای حکومت اسلامی می‌پردازد.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین در پایان یادآور شد: هویت بانوی مسلمان با موضوعات ضریح بی‌نشان و الگوی سوم زن، چهل برگ با موضوعات میز پاسخگویی به شبهات اسلامی، پویش ملی دانش‌آموزی، دستاوردهای معنوی انقلاب، خرمشهرها در پیش است از بخش‌های ویژهٔ نمایشگاه است.

منبع: فارس
ارسال نظرات