۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۹۲۴۵۳
از سوی خبرگزاری رسا؛

دوره آموزشی خبرنویسی و سواد رسانه ویژه طلاب برگزار می شود

دوره آموزشی خبرنویسی و سواد رسانه ویژه طلاب برگزار می شود
مدیر توسعه علمی و ارتباطات خبرگزاری رسا از برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی و سواد رسانه ویژه طلاب حوزه علمیه قم خبر داد.

محمد مهدی زارع مدیر توسعه علمی و ارتباطات خبرگزاری رسا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری دوره آموزش خبرنویسی و تربیت خبرنگار طلبه خبر داد و گفت: هدف اصلی این دوره آموزش سواد رسانه و خبرنویسی برای طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور است.

زارع با بیان اینکه خبرگزاری رسا با همکاری بسیج رسانه در نظر دارد دوره آموزش خبرنگاری طلاب حوزه علمیه قم برگزار کند، عنوان کرد: ثبت نام این دوره از یکم تا دهم دی ماه در نظر گرفته شده است که با توجه به استقبال طلاب این زمان تا اواخر دی ماه ادامه تمدید شد.

وی زمان برگزاری دوره را در بهمن ماه اعلام کرد و افزود: این دوره ویژه طلاب ساکن قم بوده و خبرگزاری رسا در نظر دارد برای افرادی که از سایر شهرستان های در این دوره ثبت نام کردند بصورت مجازی و یا در صورت امکان در شهرستان های مورد نظر دوره های آموزشی را برگزار کند.

مدیر توسعه علمی و ارتباطات خبرگزاری رسا در ادامه به بیان سر فصل های این دوره آموزشی پرداخت و گفت: آموزش سواد رسانه و خبر و ارزش های خبری از سر فصل های مهم این دوره به شمار می رود و رویکرد خبرگزاری رسا آشنایی طلاب با مباحث رسانه و ارزش های خبری است؛ بنابراین طلاب علاقه مند بدون هیچ پیش شرطی می توانند در کلاس ها شرکت کنند.

وی آموزش مباحث جریان شناسی، آینده پژوهی، مدیریت و تفکر استراتژیک را از دیگر سر فصل های دوره آموزشی خبرگزاری رسا برشمرد و اظهار داشت: این سر فصل ها جدای از نیاز خبر نویسی، موجب بصیرت افزایی طلاب می شود و از جمله موضوعاتی هستند که کمتر به آن پرداخت شده و برای طلاب حوزه ها مفید خواهند بود.

زارع همچنین ارکان و سبک های خبر نویسی، تیتر و لید، روش های مصاحبه را از سر فصل های این دوره آموزشی عنوان کرد و ابراز داشت: شرکت کنندگان در پایان دوره آموخته های خود را در کارگاه خبرنویسی و آیین نگارش به صورت عملیاتی محک خواهند زد.

وی در ادامه افزود: در پایان بر اساس نمره آزمون به افرادی که حد نصاب قبولی را کسب کرده باشند گواهی نامه اعطا می شود و از برگزیدگان برای همکاری در خبرگزاری رسا دعوت خواهد شد.

زارع در پایان سخنان خود به برگزاری دوره آموزشی برای طلاب کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: خبرگزاری رسا در ماه گذشته اقدام به برگزاری دوره آموزش خبرنگاری برای طلاب شهرستان کاشان کرد که با استقبال و حضور چمشگیر طلاب مواجه شد./842/ت302/ج

ارسال نظرات