۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۹۲۱۸۲
امام جمعه تبریز:

تمسک به مکتب عاشورا رمز تداوم ارزش‌های انقلاب است

تمسک به مکتب عاشورا رمز تداوم ارزش‌های انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تمسک به آموزه‌های مکتب عاشورا رمز بقای انقلاب و تداوم ارزش‌های آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان میانه، با بیان این‌که انقلاب اسلامی با الهام از مکتب سرخ عاشورا به پیروزی رسیده است، اظهار داشت: این انقلاب با انحراف از مفاهیم عالی نهضت حسینی دوام نخواهد آورد.

وی ادامه داد: دشمنان به خوبی می دانند که انقلاب اسلامی با الهام از مکتب حسینی و آموزه های مهدوی پیروز شده و تداوم یافته است، بنابر این تمام تلاش خود را برای ترویج مفاهیم انحرافی و التقاطی مغایر با ارزش های دینی در جوامع اسلامی به کار گرفته‌اند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تمسک به آموزه‌های مکتب عاشورا رمز بقای انقلاب و تداوم ارزش‌های آن است، افزود: پس از انقلاب اسلامی ادبیات عاشورایی رونق گرفته و شاهدیم که شعرای شعر رثایی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با ترویج مفاهیم مکتب عاشورا به دنبال بصیرت‌افزایی عاشقان حسینی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بصیرت افزایی و دشمن شناسی را از جمله آموزه های مهم و اصلی نهضت عاشورا دانست و تصریح کرد: ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با قلم و بیان نافذ و اثرگذار می توانند ارزش های دینی و انقلابی را تبیین کنند و این امر باید به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که دشمنان به دنبال اعمال فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف با هدف براندازی انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: تلاش دشمن در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب بر روی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

وی ادامه داد: رسانه‌های وابسته به اتاق های فکر سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی غرب به دنبال دامن زدن به برخی اعتراض های داخلی در آستانه جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستند، اما به یقین بار دیگر بصیرت ملت مانع تحقق توطئه های دشمن خواهد بود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که عزت، استقلال و بصیرت ملت ایران با روحیه ظلم ستیزی از اصول اسلام و انقلاب حفاظت کرده است، افزود: پیوند ناگسستنی ملت و ولایت عامل وحدت حداکثری و شکست توطئه های دشمنان انقلاب خواهد بود./935/ت303/ب1

ارسال نظرات