۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۹۲۱۵۵
گفتاری از آیت الله تحریری؛

تداوم بصیرت همگانی نیاز امروز جامعه اسلامی

تداوم بصیرت همگانی نیاز امروز جامعه اسلامی
عظمت نهم دی به این جهت است که مردم با یک آگاهی کامل از انقلابشان و از توطئه‌های عمیق دشمن به پاخاستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه حماسه نهم دی در تاریخ انقلاب ما یک حماسه بسیار مهمی است، اظهار داشت:  اساس این حماسه بر حمایت خودجوش مردم مسلمان و انقلابی از انقلاب که با پشتوانه ولایت فقیه است شکل گرفته است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: از ابتدای انقلاب دشمنان توطئه ها و نقشه های گوناگونی برای براندازی این انقلاب داشتند منتها نوعا سعی می کردند از کسانی که گاهی به صورت انقلابی جلوه می کردند و از جوان هایی که گاهی نسبت به ماهیت انقلاب خبری نداشتند یا از نیروهای نفوذی از خارج آمده از اینها استفاده بکنند.

آیت الله تحریری خاطرنشان کرد: عظمت این حماسه نهم دی در سال 88 به این جهت است که از طرفی مردم با یک آگاهی کامل از انقلابشان و از توطئه های عمیق دشمن به پاخاستند و از طرفی دشمن با یک دست های مرموز از آن شخصیت هایی که در انقلاب دخالت داشتند استفاده کرد.

وی با اشاره به این که این انقلاب همواره در حال پالایش است افزود: اساسا مسیر تکامل انسان این چنین است که با امتحانات گوناگون مواجه است و دین الهی هم که بر اساس ولایت اهل بیت علیهم السلام شکل گرفته است از این امتحان خالی نیست.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت: حقانیت این انقلاب به جهت نشان دادن گوشه ای از ولایت حقه اهل بیت علیهم السلام است همانطور که دشمنان در برابر ولایت اهل بیت علیهم السلام برای اینکه تحقق پیدا نکند ایستادند و نگذاشتند امت اسلامی به بصیرت برسد و در برابر توطئه های دشمنان بایستند اما با تحقق این اهداف، دشمنی دشمنان خیلی گسترده تر شد.

آیت الله تحریری از اهداف دشمنان گفت و افزود: در حماسه نهم دی ملاحظه کردیم که آن پیوند دشمن نسبت به براندازی انقلاب با دشمنی شان با عاشورای حسینی به هم خیلی نزدیک و گره خورده است و امت اسلامی هم که آن ولایت اهل بیت علیهم السلام را در جانشان پذیرفته بودند با حمایتشان از ولایت فقیه که اساسی ترین حامی ولایت اهل بیت علیهم السلام و پیاده کننده اهداف اهل بیت علیهم السلام است در دفاع از آن به پا خاستند و توطئه های دشمن را خنثی کردند.

 وی ادامه داد: البته این توطئه ها همواره ادامه دارد. امت اسلامی هم باید بر همان بصیرت خودشان باشند که از راه های محتلفی دشمن می خواهد این براندازی را تحقق ببخشد و یا از جهت نفوذ فرهنگی یا نفوذ افکار انحرافی اقتصادی و برنامه های فشل اقتصادی که امت ما را در تنگناهای اقتصادی قرار بدهد با همین قضیه برجام و از این قبیل لذا ما باید همواره بیدار باشیم و آن برنامه های گوناگون دشمنان انقلاب را در جبهه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و جبهه سیاسی را رصد کنیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان درباره لزوم پیروی از رهنموده های رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: اگر ما به طور کامل پیرو رهنمودهای امام گونه رهبر بزرگوار باشیم ان شاءالله این توطئه ها را خنثی خواهیم کرد و نقشه های فتنه گران را به خودشان برخواهیم گرداند و خدای متعال هم همواره ما را کمک خواهد کرد که نشانه های خنثی شدن توطئه های دشمنان را ما در سوریه و عراق، ان شاءالله افغانستان و سایر ممالک اسلامی خواهیم دید./829/پ202/س

ارسال نظرات