۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۹۲۰۷۸
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

پویایی فقه شیعه ظرفیت بالایی برای رفع مشکلات امروز جامعه است

پویایی فقه شیعه ظرفیت بالایی برای رفع مشکلات امروز جامعه است
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع)، پویایی فقه شیعه را ظرفیت بسیار بالایی برای رفع مشکلات امروز جامعه اسلامی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه، تحصیل، تهذیب و تبلیغ را از جمله مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های طلاب حوزه برشمرد و افزود: تبلیغ دین مهم‌ترین رسالت یک طلبه پس از تحصیل و تهذیب در حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که آموخته‌های علمی خود را باید به جامعه منتقل کنیم تا موجب رشد و تعالی اخلاقی و معنوی علاقه‌مندان شود، افزود: هدف نهایی طلاب از ورود و تحصیل در حوزه باید تبلیغ صحیح دین به مردم باشد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که در حال حاضر جامعه امروز نیازمند حضور اثربخش حوزه‌های علمیه در جامعه است، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از ظرفیت بالای فقه شیعی می‌توان بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را رفع کرد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با بیان این که بسیاری از مسائلی که امروز جامعه اسلامی به آن مبتلا است را می‌توان با ظرفیت بالای فقه برای رفع آن راه حل مناسبی یافت، بیان داشت: حوزه به عنوان رکن اصلی تولید علم دین در جامعه اسلامی رسالت مهمی در بهره گیری از این ظرفیت بالای علمی دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی با مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی بسیاری مواجه است که در فقه شیعه راه حل‌های مناسبی برای رفع این مشکلات وجود دارد، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید فقه را به متن جامعه بیاورند و از ظرفیت بالای آن برای برون رفت از مشکلات فعلی بهره صحیح ببرند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که امروز نیازمند حضور مؤثر‌تر طلاب و حوزویان در عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی هستیم، تصریح کرد: فاصله گرفتن طلاب و روحانیان از متن جامعه به ویژه مردم و نسل جوان خواست و هدف اصلی دشمن است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت نیز جزئی از مردم است و این همراهی و همگامی در طول تاریخ نیز وجود داشته است، بیان داشت: روحانیت، همراهی و همگامی با مردم در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف را افتخاری برای خود می‌داند و این مسأله در چهار دهه اخیر به وضوح دیده شده است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که طلاب امروز باید خود را وقف علم آموزی در حوزه کنند، خاطرنشان کرد: همه دغدغه این طلبه باید آموختن علم دین و تزکیه نفس باشد تا بتواند در انجام وظایف و رسالت‌های خود موفق باشد./950/پ203/ب1
ایمانی
ارسال نظرات