۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۹۲۰۴۷
امام جمعه تبریز:

گسترش فعالیت فرهنگی حوزه های علمیه ضرورت دارد

گسترش فعالیت فرهنگی حوزه های علمیه ضرورت دارد
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: فعال شدن کانون های فرهنگی هنری در مساجد و مدارس علمیه استان اقدامی ارزشمند در راستای آشنایی طلاب با مفاهیم هنری و کار فرهنگی به صورت شبکه‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر سه شنبه در مراسم افتتاح کانون فرهنگی هنری مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز اظهار داشت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه ضرورتی غیرقابل انکار در عصر حاضر است.

وی با تأکید بر این‌که فعال شدن کانون های فرهنگی هنری در مساجد و مدارس علمیه استان اقدامی ارزشمند در راستای آشنایی طلاب با مفاهیم هنری و کار فرهنگی به صورت شبکه‌ای است، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام با تهاجم فرهنگی به دنبال استحاله فکری و اعتقادی ملت ایران هستند، در چنین شرایطی فعالیت فرهنگی حوزه و روحانیت ضرورت دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت گسترش کتایخانه‌های مسجد، از اقدام دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در راه‌اندازی کتابخانه و قرائتخانه مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز تقدیر کرد و گفت: طی هفته‌های گذشته شاهدیم که صدای اذان پس از 30 سال از مناره‌های مسجد صادقیه بلند می‌شود که توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌ها فرهنگی برای رونق این مرکز لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم یکی از عوامل تاثیر گذار در پیشبرد فرهنگ و تمدن اسلامی در زمینه های مختلف آموزشی، تربیتی و فرهنگی را مساجد دانست و گفت: جامعه اسلامی بدون مسجد نمی تواند نقش‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی را ایفا کند؛ اگر مساجد از نظر معنوی کم رونق باشند، در طراز انقلاب اسلامی نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که برنامه های مساجد باید جذاب و جوانگرا باشد، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم کسانی که مساجد را از نظر معنوی آباد می‌کنند به نحو شایسته ای مورد ستایش قرار داده است؛ راه‌اندازی کانون فرهنگی هنری در مسجد صادقیه از مصادیق آبادانی معنوی مساجد است.

وی مسجد را مهم ترین پایگاه عقیدتی، فکری و معنوی اسلامی دانست و گفت: چشمه زلال مبارزه و نهضت علیه باطل در طول تاریخ از مسجد جوشیده و جامعه اسلامی را سیراب کرده است؛ به عبارت دیگر انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی مردم در مساجد شکل گرفت و تداوم نهضت نیز با حضور در مساجد ممکن است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات