۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۹۱۸۸۳
معاون سازمان زندان‌های کشور خبر داد؛

ثبت نام 11 هزار زندانی در سامانه دارالقرآن زندان های کشور

ثبت نام 11 هزار زندانی در سامانه دارالقرآن زندان های کشور
حجتی پور گفت: تعداد 11 هزار نفر از زندانیان سطح کشور موفق شدند از یک جزء تا کل قرآن را حفظ کنند و به عنوان حافظ قرآن در سامانه دارالقرآن ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، ابوالفضل حجتی پور، معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی یکی از دلایل تفاوت نظام زندان‌بانی کشور با دیگر نقاط جهان است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که بحث آموزش برای زندانیان در زندان‌های کشور به صورت جدی پیگیری شود، گفت: آموزش‌های رسمی برای زندانیان شامل آموزش نهضت، ابتدایی، متوسطه، راهنمایی و آموزش عالی و آموزش‌های غیر رسمی نیز شامل مباحث مذهبی، عقیدتی، احکام و سبک زندگی است.

معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه نماز هر سه وعده در زندان‌ها اقامه می‌شود، افزود: به بحث نماز جماعت توجه جدی شده و در حال حاضر نیز یک هزار امام جماعت در زندان‌های کشور وجود دارند.

حجتی پور با بیان اینکه سازمان زندان‌ها در سال‌های اخیر همواره رتبه برتر در زمینه اقامه نماز داشته است، تصریح کرد: همچنین در راستای نهضت قرآنی در زندان‌ها نیز مرکز دارالقرآن در تمام زندان‌های کشور تاسیس شده است.

وی ادامه داد: تعداد 11 هزار نفر از زندانیان سطح کشور موفق شدند از یک جزء تا کل قرآن را حفظ کنند و به عنوان حافظ قرآن در سامانه دارالقرآن ثبت نام کردند.

معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد: برای ارشاد و راهنمایی زندانیان با عقاید تفکیری و وهابی نیز قراردادی با حوزه علمیه امضا شده و ارشادات لازم به زندانیان ارائه می‌شود.

حجتی پور اظهار کرد: سازمان‌‌ زندان‌ها به بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و مباحث بهداشتی و درمانی ورود کرده و برخی از بیماران نیز شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات