۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۹۱۸۱۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

سرنوشت لیبی، الگوی مذاکره با آمریکا است

سرنوشت لیبی، الگوی مذاکره با آمریکا است
نماینده مجلس با اظهار اینکه سرنوشت لیبی می‌تواند الگوی خوبی برای مذاکره با آمریکا باشد، گفت: عده‌ای نگرانند که نکند آمریکا از ما عصبانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در نشست بصیرتی "چهل سال بصیرت و حضور" که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) زیباشهر قرچک برگزار شد، با بیان اینکه ۹ دی مردم در لحظه حرکت لازم را انجام دادند، گفت: در سال ۸۸ اگر چه دشمن به اهداف اصلی خود نرسید، اما جلوی سرعت پیشرفت کشور را گرفت، هرچند باید دانست که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و فقط سرعت کار ما را به تأخیر می‌اندازد.

وی ادامه داد: در فتنه ثابت شد خیلی از عوام در واقع جزء خواص بودند، باید دانست که خواص بودن به آیت الله بودن نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: در طول تاریخ هیچکس به خاطر نمازشب خواندن برجسته نشده است، اما این لحظه شناسی افراد بوده که خیلی اهمیت دارد و همینطور هیچگاه به خاطر بی دینی از کسی بد نگفته اند مگر به خاطر بی بصیرتی و عدم پیروی به موقع از ولایت.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ عده‌ای مثل شتر دو ساله بودند، می‌خواستند نه بار ببرند و نه کسی آنان را بدوشد و کنار ایستادند تا نتیجه فتنه را ببینند؛ در صورتی که باید وسط میدان می‌ایستادند چرا که کنار رفتن آنها همین دوشیدن آن‌ها بود

گودرزی با گرامیداشت ایام الله ۹ دی گفت: امروز هم ما در جنگ اقتصادی هستیم، نباید فریب دشمن را خورد، ترامپ دیوانه نیست اما ادای دیوانه‌ها را در می‌آورد و این ترفند اوست.

وی با ابراز اینکه هاضمه آمریکا سیر ناپذیر است، اضافه کرد: باید حواسمان را جمع کنیم، هوشیار باشیم و نباید به آمریکا اعتماد کرد چرا که آن‌ها می‌خواهند چالش در بنیان اقتصادی ما بیاندازند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با تأکید بر اینکه ما به دنبال بمب اتمی نیستیم، تصریح کرد: اما ما معتقدیم باید به انرژی هسته‌ای مجهز بود، دشمن می‌خواهد عناصر اقتدار ما را به ضعف تبدیل کند و پیشرفت‌های ما را به چالش بکشد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین در جلسه مبنی بر حراست از رأی مردم، بیان کرد: حداقل دستاورد انتخابات برای مردم این است که به مردم ثابت می‌شود که این تنها رأی آن‌ها هست که تعیین کننده سرنوشت ملت می شود.

این مقام مسؤول با انتقاد از عملکرد امروز دولت مطرح کرد: اگرچه ما به این دولت رأی ندادیم، اما تا لحظه آخر آنان را یاری می‌کنیم، بازی هم در نمی‌آوریم و تا روز پایانی هم از آن عبور نمی‌کنیم، اما از دولت درباره وضعیت کنونی سؤال داریم و نقد می‌کنیم.

وی با اشاره به سرنوشت برجام، اظهار کرد: آمریکا امروز برجام را نقض می‌کند و فردا با پررویی می‌گوید که می‌خواهیم با ایران مذاکره کنیم، ترامپ تا امروز هر کاری کرده می‌گوید این‌ها به کنار، بیایید امروز دوباره از نو شروع کنیم.

لایحه CFT، افزون بر تحریم دست و پای خود را بستن است
گودرزی با اظهار اینکه سرنوشت لیبی می‌تواند الگوی خوبی برای مذاکره با آمریکا باشد، اضافه کرد: عده‌ای خود را به آن راه می‌زنند و این نکته را نمی‌فهمند و می‌گویند چرا نباید با آمریکا مذاکره کنیم، آن عده‌ دنبال این هستند که نکند آمریکا از ما عصبانی شود.

وی با تشریح لوایح استعماری بین المللی، ابراز کرد: آمریکا امروز می‌گوید که مشکل ما با مردم نیست بلکه با سپاه و با ولایت است.

این نماینده مجلس در پایان با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال گرفتن اقتدار ما است، افزود: به طور شفاف و واضح لایحه CFT یعنی افزون بر تحریم دست و پای خود را بستن، یعنی با دست خود شرکا و معاملات تجاری خود را به دشمن معرفی کردن تا افزون بر توان دفاعی و موشکی، توان اقتصادی خود را از دست دهیم./۸۰۴/پ310/ب1

محمد فرخی
ارسال نظرات