۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۱۶۳۴
پیش از ظهر امروز برگزار شد

رونمایی از دو کتاب در حوزه رابطه امت و امامت

رونمایی از دو کتاب در حوزه رابطه امت و امامت
کتاب‌های "مبانی معرفتی نظام انقلابی امت و امامت" و "شاکله امت و امامت" که به تبیین رابطه امت و امامت می‌پردازد در اندیشکده برهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، دو کتاب با نام های "مبانی معرفتی نظام انقلابی امت و امامت" که به واکاوی مبانی معرفتی نظام انقلابی امت و امامت در چارچوب اندیشه های رهبر معظم انقلاب می پردازد و نیز کتاب"شاکله امت و امامت" که به تبیین رابطه امت و امامت می پردازد پیش از ظهر امروز به همت اندیشکده برهان در محله فرمانیه تهران رو نمایی شد.

علی ناقدی از اعضای اندیشکده برهان در معرفی کتاب شاکله امت و امامت گفت: این دومین کتاب از سلسله کتاب های اندیشنامه نظام اسلامی است و در هفتاد و هشت صفحه در هفت فصل به بررسی رابطه امت و امامت می پردازد.

وی در ادامه به تشریح فصل های کتاب پرداخت و افزود: فصل اول کتاب به تبیین الگوی امام و امت و فصل دوم به جایگاه مردم و رهبری در الگوی امام و امت پرداخته و فصل سوم به حاکمیت ملی در نطام امام و امت میپردازد، در فصل چهارم کتاب مساله ولایت مداری و ولایت محوری و فصل پنجم به بررسی سیره امامین انقلاب اسلامی و فصل ششم و هفتم نیز به بررسی نظام اجتماعی مبتی بر ولایت و تهذب و نظام ولایت می پردازد.

وی در ادامه به بررسی کتاب مبانی معرفتی نظام انقلابی امت و امامت پرداخت و بیان کرد: این کتاب نیز ششمین شماره از سلسله کتاب های اندیشنامه نظام اسلامی می باشد که که در ۸۸ صفحه و شش فصل تنظیم شده است.

ناقدی سپس به معرفی و تشریح فصل های کتاب پرداخت و اظهار داست: فصل اول اختصاص به کلیات دارد و در فصل دوم موضوع بررسی ریشه ای ولایت ولی خدا و اشاره به پیوند های امت اسلامی و بخش سوم و چهارم نیز به موضوعات روابط داخلی و روابط خارجی و نیز در بخش پنجم در پیرامون ولایت و بخش ششم نیز به موضوع ولایت طاغوت میپردازد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که این کتاب ها در پایگاه اینترنتی دیدبان، وابسته به اندیشکده برهان قابل دسترسی است./811/پ202/ب1

ارسال نظرات