۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۹۱۵۴۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

بی تقوایی برخی مسؤولان عامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم است

بی تقوایی برخی مسؤولان عامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم است
استاد حوزه علمیه دلیل شرایط کنونی کشور را بی تقوایی برخی مسؤولان دانست و بصیرت داشتن را مهمترین عامل در پیشرفت و رشد کشور بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله 9 دی در مسجد الزهرا(س) تهران برگزار شد عالم هستی را دارای دو چهره ظاهری و باطنی دانست و بصیرت داشتن را لازمه تماشای باطن عالم بیان کرد.

وی انسان بی‌بصیرت را فردی کوردل دانست و ادامه داد: بهترین وسیله برای دیدن باطن عالم هستی قرآن کریم است؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: تنها کسانی از قرآن بهره می‌برند که متقی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بابیان اینکه آیات الهی انسان را به دیدن باطن عالم هدایت می‌کند، ابراز کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای آیات قرآن کریم محقق شد و امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر اساس آیات قرآن این انقلاب را هدایت کردند و می‌کنند؛ بصیرت داشتن لازمه حرکت در جهت آرمان‌های انقلاب است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم نصرت خویش را درگرو نصرت مردم از حق بیان می‌کند، گفت: اگر شما مرا یاری کنید من شمارا یاری می‌کنم؛ هدف امام از قیام این بود که پرچم الهی به اهتزاز درآید.

وی افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وزیر و وزرای کشور را آمریکا انتخاب و یا جابجا می‌کرد و ایران در این امر ذره‌ای نقش نداشت و ملت ایران با همه وجود به این کشور استکباری وابسته بودند درحالی‌که امروز این ملت هستند که مسؤولان کشور را انتخاب می‌کنند و این نعمت بزرگی است که خداوند به جمهوری اسلامی ایران ارزانی داده است. اگر احیاناً مسؤولی کم‌کاری می‌کند مقصر انقلاب نیست بلکه انتخابی است که توسط مردم انجام می‌شود. رشد و پیشرفت کشور بعد از 40 سال ایستادگی و مقاومت نتیجه آن است که انقلاب اسلامی بر صراط مستقیم حرکت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به واقعه غدیر، گفت: زمانی که خداوند در روز غدیر نعمت ولایت را به مردم معرفی کرد فرمود: امروز روز ناامیدی دشمنان است از آنان نهراسید و تنها از من بترسید؛ با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان از کشور ایران ناامید شدند و لقمه چربی را در منطقه از دست دادند و بعدازآن کشورهای دیگری مانند عراق، سوریه، افغانستان و ... را نیز به‌واسطه الگوبرداری این کشورها از انقلاب اسلامی ایران از دست دادند و این ضربه‌ای سخت به‌نظام سلطه در منطقه بود.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه امروز برخی مسؤولان با تبعیت از تمایلات نفسانی اشتباهات خود را توجیه می‌کنند، گفت: انقلاب اسلامی زمانی به رشد و پیشرفت دست می‌یابد که مردم و مسؤولان نفس خودشان را زیر پا بگذارند، مشکلات امروز نیز نتیجه بی‌تقوایی مسؤولانی است که توسط مردم انتخاب شدند.

وی با تأکید بر اینکه باید شاکر نعمت انقلاب، ولایت، جهاد و شهادت باشیم، خاطرنشان کرد: شکر این نعمات سبب می‌شود خداوند انقلاب را یاری کرده و از آن صیانت کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات