۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۹۱۴۶۳
حجت الاسلام افتخاری:

روحانیت یکی از عوامل مهم ایجاد حماسه 9 دی بود

روحانیت یکی از عوامل مهم ایجاد حماسه 9 دی بود
استاد حوزه علمیه گفت: وظیفه روحانیت روشنگری در جامعه است و می توان گفت یکی از عوامل حضور مردم و خلق حماسه 9 دی روشنگری قشر روحانیت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حمید افتخاری امام جمعه صالح آباد صبح امروز در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه با بیان این که حماسه 9 دی یکی از برگ های زرین انقلاب اسلامی است اظهار داشت: دشمن در سال 88 خود را پیروز میدان می دید اما حماسه 9 دی ماه همه نقشه های های آنان را نقش بر آب کرد.

وی افزود: بزرگداشت این روز از آن جهت اهمیت بالایی دارد که هشداری به همه جهانیان چه دوست و چه دشمن است که پیوند بین مردم و نظام جمهوری اسلامی ناگسستنی است.

حجت الاسلام افتخاری تاکید کرد: البته مردم و مسؤولان باید هر لحظه مراقب باشند و با افزایش بصیرت و آگاهی خود از وقوع دوباره این حوادث جلوگیری کنند.

وی حضور مردم را به موقع دانست و گفت: اگر حضور به موقع مردم نبود انقلاب اسلامی و کشور به خطر می افتاد و معلوم نبود چه آسیب هایی بر کشور وارد می شود.

امام جمعه صالح آباد تصریح کرد: در بعضی از کشورهایی که دشمن همانند آنچه در جمهوری اسلامی به دنبال آن بود مشکلاتی ایجاد کرده است چارچوب نظامشان از بین رفت اما به حمدالله حضور مردم از به وجود آمدن مشکلات جدی جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: وظیفه روحانیت روشنگری در جامعه است و در 9 دی به نحو احسن این کار را انجام دادند و می توان گفت یکی از عوامل حضور مردم و خلق حماسه 9 دی روشنگری قشر روحانیت بود.

حجت الاسلام افتخاری علاقه به جایگاه و مقام را بیشترین علت سقوط افراد دانست و اظهار داشت: در زمان پیامبر اسلام تعداد زیادی از اصحاب به دلیل حب مقام از سراط مستقیم خارج شدند.

وی ادامه داد: سران فتنه نیز به دلیل همین مشکل نتوانستند راه درست را از بی راهه تشخیص دهند و این وقایع را رقم زدند.

امام جمعه صالح آباد در پایان مهم ترین سهم در 9 دی را سهم رهبری و ولایت عنوان کرد و گفت: اگر نصحیت و دلسوزی و صبر مقام معظم رهبری نبود مشخص نبود امروز در چه وضعیتی قرار داشتیم./979/پ310/ب1

ارسال نظرات