۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۹۱۴۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

حصر، راه نجات سران فتنه بود/ 9 دی تجدید میثاق با رهبری است

حصر، راه نجات سران فتنه بود/ 9 دی تجدید میثاق با رهبری است
آیت الله علم الهدی با بیان این که حصر، راه نجات سران فتنه بود، گفت: اگر حصر نبود سران فتنه تحویل دادگاه شده و به جنایت هایشان رسیدگی می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه نواب صفوی گفت: 9 دی تنها یک خاطره نیست بلکه تجدید عهد و میثاق با رهبری برای هر سال و هر روز ما است.

وی با بیان این که حماسه  9 دی و حرکت خود جوش مردمی نقطه عطفی در جامعه در حمایت و اطاعت از ولایت به وجود آورد، اظهار کرد: بزرگداشت حرکت مردمی در 9 دی نه تنها هر سال تجلیل می شود بلکه عرصه وابستگی مردم به ولایت فقیه را تقویت می کند.

آیت الله علم الهدی افزود: رهبر معظم انقلاب خواری در چشم دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی است و قدرت نظام از ستون خیمه نظام که رهبری است، سرچشمه گرفته است.

امام جمعه مشهد با تأکید به مقایسه میان ولایت مداری امروز خود نسبت به سال 88، ابراز کرد: حماسه 9 دی 88 که مردم با حرکت خود جوش خود از رهبر معظم انقلاب حمایت کردند، باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد که آیا در حمایت و اطاعت از ولایت فقیه در اقتدار همان روز هستند و یا این اقتدار کاهش یافته و یا همان طور که انتظار می رود به صورت روز افزون تقویت شده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع)  در خصوص بصیرت و شناخت خیر، گفت: راه بصیرت شما از این جا شروع می شود که هر خیری در مسیری شما است چشم شما در آن خیر نفوذ کند و هدف شما را در خیر پیدا کند در این صورت شما بیناترین بصیرت ها را پیدا کرده اید.

آیت الله علم الهدی افزود: مذهب بعنی خط و هدف لازمه بینش و بصیرت است و انسان مومن دارای دیدها و بینش های هدفمند در زندگی خود است و با این بینش هدفمند راه تحصیل سعادت دنیا و آخرت را پیدا می کند همچنین در تمام تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و افتصادی با بصیرت نقطه ای را می یابد و در آن نقطه خود را قرار داده و سعادتمند دنیا و آخرت می شود.

دغدغه خواص بی بصیرت در فتنه 88، مطامع و منافع آن ها بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نقشه دشمن در فتنه 88، گفت: دشمن در فتنه 88 برای فتنه برنامه ریزی و توطئه کرد و اجرای فتنه را در داخل جامعه راه انداخت همانگونه که پیامبر اکرم(ص) به مومنان هشدار داده بود که «من فتنه ها را در لا به لای خانه های شما می بینم.»

وی افزود: در فتنه 88 جامعه ما، جامعه مجرب شد و مردم فتنه را تشخیص دادند و این تجربه و شناخت خیر ایجاد کرد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که رسیدن به قدرت و مقام دغدغه خواصی بود که فتنه 88 را به راه انداختند، گفت: افراد سیاسی و افرادی که نقشه فتنه دشمن در سال 88 را اجرا کردند از افراد دشمن شناس بودند که راه و روش دشمن را می شناختند اما بصیرت نفسانی نداشتند و به دلیل خودخواهی و خودپسندی و منفعت طلبی برای رسیدن به منافع خود با همه شناخت هایی که از دشمن داشتند در برابر آن ها تسلیم شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این خواص بی بصیرت در فتنه 88 همه دشمنی ها و زاویه ای که با رهبری داشتند به خاطر مطامع و منافع آن ها بود حتی آمریکا نیز به خاطر منافع خود با رهبر زاویه دارد و این ها همه تجربه فتنه 88 است.

فتنه شناسی و بصیرت رهبر معظم انقلاب

وی به تأکید رهبر انقلاب به فتنه دشمن در آبان 87 در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان اشاره و ابراز کرد: رهبر انقلاب در این دیدار که هنوز صحبتی از کاندیدای ریاست جمهوری نبود، فرمودند:«من به سیاسیون سفارش می کنم که در زمین دشمن بازی نکنند که چه ببرند و چه ببازند به نفع دشمن و به ضرر مردم خواهد بود.»

آیت الله علم الهدی افزود: مبدأ فتنه دشمن است اما مجرای آن جامعه است و فتنه در جریان های سیاسی و اجتماعی فرهنگی و اقتصادی جامعه جریان می یابد و مردمی که متدین و ولایت مدار هستند و ولایت را در زندگی خود پذیرفته اند، می دادند که فتنه دشمن از کجا ظهور و بروز پیدا می کند.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: جریان فتنه جریان خیر بود و با فتنه 88 نوع فتنه دشمن و عکس العمل مردم در فتنه مشخص شد و مردم در دفاع از ولایت و رهبری با بصیرت تمام در این خیر نفوذ و حماسه نهم دی را آفریدند.

وی با اشاره به هشدار رهبری به فتنه دشمن در سال 98، گفت: توطئه دشمن ادامه دارد و رهبر معظم انقلاب نیز به این امر تأکید داشتند و فرمودند:«دشمن در سال 97 به دنبال مقدماتی است تا فتنه جدیدی در سال 98 ایجاد کند.»

آیت الله علم الهدی افزود: فتنه 98 از جنس فتنه 88 است و دشمن به دنبال مقدماتی برای اجرای آن در سال آینده است که باید با بصیرت در عرصه نظام به صحنه آمده، دشمن بیدار و ما هم از نظر موضع گیری در برابر دشمن بیدار هستیم و باید مراقب باشیم که جریان ها تحت عناوین مختلف ما را از ایستادگی در کنار خیمه نظام منصرف نکنند.

حصر راه نجات سران فتنه بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که حصر خانگی عقوبت سران فتنه نبود بلکه راه نجات آن ها بود، گفت: سران فتنه از روز اول حرکت های لاییک و ضد مردمی داشتند و با دادن 17 بیانیه، کشتن افراد، خونریزی، آشوپ و تخریب اموال مردم را به عهده گرفتند و نظام مقتدر باید این ها را تحویل دادگاه می داد تا به جرم این جنایت ها محامه می شدند اما شورای عالی امنیت ملی این ها را در حصر خانگی قرار داد.

وی افزود: حصر حفاظت از سران فتنه است و اگر روزی این حصر بعد از چند سال پایان یابد باید این سران فتنه تحویل دادگاه شوند تا به جرم و جنایت هایی که مرتکب شدند، محاکمه شوند./864/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
باید همون موقع اعدامشون میکردن اینها دیگه برگشت پذیر نیستند
0
0