۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۹۱۳۸۵
استاد حوزه علمیه:

آیت الله شاهرودی فقیهی متواضع و ساده زیست بود

آیت الله شاهرودی فقیهی متواضع و ساده زیست بود
استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی یک فقیه متواضع و ساده زیست و از نوابغ حوزه علمیه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید نواب موسوی، استاد حوزه علمیه ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله شاهرودی که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، گفت: آیت الله شاهرودی یکی از نوابغ شیعیان بوده است.

وی با بیان اینکه آیت الله شاهرودی یک فقیه متواضع و ساده زیست بود، افزود: ایشان شاگرد شهید صدر، آیت الله خویی و امام خمینی(ره) بود.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر ضرورت رجوع طلاب به آثار آیت الله شاهرودی خاطرنشان کرد: ایشان در بعد اخلاقی اسوه و الگو است.

وی در ادامه بیان داشت: آیت الله شاهرودی یک نظریه پرداز حقیقی و در مباحث زیادی صاحب نظر بود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه روح انسان تحت تأثیر عناصری همچون علم و علم آموزی رشد می کند، خاطرنشان کرد: طلاب امروز باید در عرصه علم آموزی پشتکار و تلاش داشته باشند و همواره از بزرگان دین الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه انسان عالم نمی میرد، عنوان کرد: در روایات انسان عالم به عنوان موجود حی تصور شده و انسان جاهل مرده است.

حسد بزرگ ترین آفت علم است

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حسد بزرگ ترین آفت علم است، بیان داشت: علم تواضع را به ارمغان می آورد و عالم باید تواضع داشته باشد.

وی در پایان عنوان کرد: تواضع در سیره علما و بزرگان شیعی بوده و امروز نیز حوزه های علمیه از این تواضع بهره مند هستند و طلاب باید به این مهم توجه داشته باشند تا بتواند در علم آموزی به موفقیت دست یابند./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات