۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۹۱۳۷۳
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد؛

افزایش یارانه مددجویان نهادهای حمایتی

افزایش یارانه مددجویان نهادهای حمایتی
نمکی گفت: یارانه مددجویان نهادهای حمایتی در سال جاری 7 هزار میلیارد تومان بوده اما برای سال آینده این بودجه به 8 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سعید نمکی، معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های آب درمانی توانبخشی علی اکبر(ع) بیرجند و خوابگاه پسران 9 دی دانشگاه فرهنگیان استان اظهار داشت: خدمت به مددجویان یکی از بالاترین عبادت‌ها است و نباید کم‌کاری کنیم.

وی با اشاره به بودجه یارانه مددجویان، گفت: یارانه مددجویان نهادهای حمایتی در سال جاری 7 هزار میلیارد تومان بوده اما برای سال آینده این بودجه به 8 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: پروژه آب درمانی توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند تامین اعتبار خواهد شد و برای اختصاص اعتبار به آن قول مساعد می‌دهیم.

نمکی با اشاره به موزه‌های دفاع مقدس و استکبارستیزی طبس، صریح کرد: موزه‌های دفاع مقدس یادآور رشادت‌های نسل جوان آن زمان است و یکی از اولویت‌های ما نیز کمک به اینگونه مجموعه‌ها است.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد حداکثر بودجه را برای پارک موزه دفاع مقدس و موزه استکبارستیزی طبس اختصاص دهیم، ادامه داد: برای راه‌آهن استان نیز در سال آینده باید مطالعاتی صورت بگیرد و این جمع‌بندی مطالعات به سمت توسعه راه‌آهن باشد.

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، کمبود آب را یکی از مشکلات استان دانست و خاطرنشان کرد: کمبود آب در خراسان جنوبی یک مهاجرت بی رویه را رقم زده و امیدواریم انتقال آب به استان که مطالعات آن در حال انجام است، صورت بگیرد.

نمکی اظهار کرد: مطالعات در کشور باید به صورت کارشناسی باشد اما متاسفانه در سال گذشته برخی از مطالعات و اقدامات بدون کارشناسی بود که منابع ملی را هدر داده است.

وی با اشاره به وضعیت دانشگاه فرهنگیان، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها برای سال آینده حدود 30 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان سطح کشور پذیرش می‌شوند./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات