۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۹۱۲۱۷
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

روحانیان و طلاب باید برای تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» تلاش کنند

روحانیان و طلاب باید برای تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» تلاش کنند
حجت الاسلام درویشی گفت: روحانیان و طلاب با توجه به رسالتی که دارند باید برای تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» در استان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محمد درویشی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عصر امروز در مراسم مانور زلزله که در مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: مانور زلزله با هدف آمادگی در برابر مخاطرات و پیشگیری از وقوع حوادث انجام می‌شود.

وی گفت: زلزله انسان را خبر نمی‌کند از این رو ضرورت دارد هر شخصی در هر شغلی باید آمادگی لازم برای نجات جان خود داشته باشد چرا که اولین انسان برای کمک به مصدوم، خودش است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد با آموزش در این مانورها می‌توانند جان خود و هم‌نوعان را نجات دهند، افزود: روحانیان و طلاب با توجه به رسالتی که دارند باید برای تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» در استان تلاش کنند.

حجت الاسلام درویشی تصریح کرد: در این مانور زلزله آموزش‌های لازم در خصوص پناهگیری، خروج اضطراری و شناسایی نقاط امن در ساختمان به طلاب داده شد.

وی با بیان اینکه مانورهای زلزله در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در نقاط مختلف دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس علمیه برگزار می‌شود، ادامه داد: کانون هلال احمر در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) بیرجند ایجاد شده و کمک‌های اولیه را آموزش می‌دهد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان می‌توانند یکی از امدادگران فعال هلال احمر باشند و در جلسات خود آموزش های لازم را به منظور ارتقای سطح ایمنی خانواده‌ها و گروه‌های مخاطب ارائه دهند.

حجت الاسلام درویشی با بیان اینکه 14 کانون‌ طلاب با تجهیزات کامل در مدارس علمیه استان وجود دارد، اظهار کرد: امیدواریم روحانیان و طلاب شعار«هر خانواده یک امدادگر» را در سطح جامعه گسترش دهند./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات