۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۹۱۲۰۱

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در کرمان به مناسبت درگذشت آیت الله شاهرودی

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در کرمان به مناسبت درگذشت آیت الله شاهرودی
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی در پیامی ارتحال عالم مجاهد آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی در پیامی، درگذشت آیت الله شاهرودی را به مردم و رهبر انقلاب تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

رحلت مجتهد مبرز، فقیه وارسته، عالم برجسته، خادم الاسلام و مسئول خدوم در نظام جمهوری اسلامی، حضرت آیت الله العظمی سید محمود هاشمی‌شاهرودی رضوان الله علیه، اینجانب را همچون تمامی روحانیون و وعاظ و مبلغین مسلمان مکدر و متالم کرد.
 
حضرت آیت الله تمامی توشه وزین علمی و اندوخته فقهی را در خدمت به نظام هزینه کرد و در عمل به اسلام از هیچ شماتت و توهین و تهدیدی هراسناک نشد.

او چه در دوران ریاست بر قوه قضائیه و چه در مدت مدیریت مجمع تشخیص مصلحت نظام، با دقت و حلم ستودنی در تدقیق و تبلیغ اندیشه‌ها و آرمان‌های اسلام کوشش کرد و سرمایه شخصیت خود را به ویژه از شاگردی حضرت آیت‌الله صدر اخذ کرده بود؛ در این راه صرف نمود. اکنون که روح بلند او پس از یک دوره بیماری سخت از جسم رنجورش مفارقت کرده جا دارد این مصیبت را محضر مبارک حضرت، ولی الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مدظله)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، همه مومنین و متدینین، خانواده گرانمایه، همسر و فرزندان نیکو خصال ایشان تسلیت و تعزیت گفته و ان شا الله فراق او را با عمل به مشی و منش او جبران نمایند.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان هم با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
 
در این پیام آمده است:
 
ارتحال عالم بزرگوار، روحانی جلیل‌القدر و یار و یاور دیرین انقلاب و نظام، حضرت آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تاسف و تالم خاطر امت اسلام و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گردید.

اینجانب درگذشت این فقیه ربانی و مجاهد نستوه را به محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، علما و فضلای مکرم، حوزه‌های علمیه، اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، روسای محترم قوای مقننه، مجریه و قضائیه، ملت قدرشناس ایران، شاگردان آن مرحوم و به‌ویژه بیت محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم پرهیزگار علو درجات و همجواری با اجداد مطهرشان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم./9707/د103/ب1
ارسال نظرات