۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۹۰۳۴۶
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در گفت وگو با رسا:

مسؤولان به جای چشم دوختن به تحفه های غربی بر ظرفیت های داخلی تکیه کنند

مسؤولان به جای چشم دوختن به تحفه های غربی بر ظرفیت های داخلی تکیه کنند
نماینده خبرگان طرح سازش با آمریکا را فکری خام و خائنانه دانست و تأکید کرد که مسؤولان به جای چشم دوختن به تحفه های غربی بر ظرفیت های داخلی تکیه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا اشاره کرد و گفت: در معاهدات و معاملات بدون وجود اصل "اعتماد" نمی توان وعده های طرف مقابل را پذیرفت.

وی ادامه داد: در طول تاریخ، هرکجا در مقابل آمریکا کوتاه آمده و در جهت خواسته هایش عمل کرده ایم با بدعهدی ها و عدم پایبندی به معاهدات مواجه شده ایم، بنابراین باید از همه تجربه های گذشته درس عبرت گرفته و دیگر به سراغ آمریکا نرویم.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با اشاره به این که مذاکره با آمریکا نتیجه ای جز ضرر و خسارت برای کشور ندارد، ابراز کرد: با وجود بدعهدی های آشکار آمریکا، دیگر جایی برای مذاکره نمی ماند؛ امروز همه می دانند که آمریکا اهل وفا و پایبندی به تعهدات خودش نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکا حتی به مصدق هم رحم نکرد، افزود: کودتای 28 مرداد در ظاهر به نام انگلیس تمام شده است، اما این آمریکا بود که با خیانت و از پشت خنجر زدن، مصدق و دولت مردمی را از بین برد.

وی با تأکید بر این که ما تحت هیچ شرایطی به آمریکا اطمینان نداریم، بیان کرد: تجربه های گذشته نشانگر بدعهدی آمریکا است، بنابراین طبق آیات قرآن کریم موظف هستیم که کوچکترین میل و گرایشی آن نداشته باشیم؛ آمریکا قابل اعتماد نبوده و همواره در پی آن است که ما را فریب دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی هیچ نیازی به مذاکره با آمریکا ندارد، مطرح کرد: آیا آمریکا به ما امکانات می دهد؟ اگر واقعاً آمریکا راست می گوید قطعاتی که مربوط به هواپیماهای مسافربری بوده و ده ها سال است که آن ها را خریداری کرده ایم به ما تحویل دهد؛ آمریکا قطعات هواپیماهای مسافربری ما را ظالمانه و غاصبانه توقیف کرده و ادعای انبارداری می کند، با این حال چگونه می تواند به کشور منفعت برساند؟

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: چگونه می توان با آمریکایی سازش کرد، در حالی که همه روزه به دنبال ایجاد ترور و ناامن سازی مرزهای کشور بوده و علاوه بر تهدید ملت ایران، دشمنان کشور را تحریک می کند؟ آمریکا هیچ منفعتی به ما نخواهد رساند، بنابراین نباید برخی مسؤولان بر انجام مذاکره و سازش با آمریکا اصرار داشته باشند، بنده تعجب می کنم از کسانی که می پندارند آمریکا به ما منفعت می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی افزود: کدام کشور از آمریکا خیر دیده است که ما دومی باشیم؟ در 45 یا 46 دولت آمریکا حتی یک دولت هم پیدا نمی شود که به کشورهای وابسته اش منفعتی برساند، بنابراین ضروری است که مسؤولان به ظرفیت های داخلی توجه داشته و به توان داخلی تکیه کنند، زیرا کشوری که به ظرفیت های خود تکیه داشته باشد به استقلال خواهد رسید.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به جای چشم دوختن به مائده غرب و تحفه گران بهای غربی به ظرفیت های داخلی توجه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به این که حادثه تروریستی چابهار از سوی آمریکا پایه ریزی شده بود، ابراز کرد: امروز دشمن با مشاهده حضور هند و چین در بندر چابهار و مزیت های ویژه ای که در این بندر وجود دارد، به خشم آمده و سعی می کند آن محدوده را ناامن کند، بنابراین آمریکا به دنبال توسعه مملکت نبوده و هیچ منفعتی به کشور نخواهد رساند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تأکید کرد: بزرگترین خدمت انقلاب اسلامی به ملت این است که ماهیت و هویت آمریکا را به تصویر کشیده است؛ هنگامی که فرد نسنجیده، بی منطق، بی خرد و چارواداری همچون ترامپ که از عقل اولیه عاری است، بر آمریکا حکومت می کند دیگر جایی نمی ماند که برخی هنوز هم آرزوی مذاکره با غرب و سازش با آن را داشته باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که طرح مسأله سازش، فکری خام و خائنانه است، یادآور شد: خنده دار است که عده ای از مهد حکمت و تمدن بخواهند با فردی همچون ترامپ که خودش اذعان دارد حرف هایش برای کاسبی است، پای میز مذاکره بنشینند./841/ت302/ق

ارسال نظرات