۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۹۱۱۵۷
آیت الله کعبی:

جهاد حقیقی حرکت در مسیر نفی ظلم و هژمونی مستکبران است

جهاد حقیقی حرکت در مسیر نفی ظلم و هژمونی مستکبران است
عضو هیأت رییسه خبرگان با اشاره به تلاش آمریکا برای نشان دادن چهره ای خشن از اسلام تأکید کرد که جهاد حقیقی حرکت در مسیر نفی ظلم و هژمونی مستکبران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در دیدار با جمعی از اعضای جمعیت جهاد اهل بیت (ع) آفریقای جنوبی که در مؤسسه امام خمینی (ره) قم برگزار شد، با تأکید بر رعایت اصول و فروع مشترک مسلمانان اظهار داشت: همه اقوام اعم از فارس و عرب و سیاه و سفید برتری بر یکدیگر ندارند و برتری هرکسی تنها به میزان تقوا و خداترسی او است.

آیت الله کعبی افزود: امروز قتل و کشتار‌ها و زندان‌هایی که از حقوق بشر غربی گرفته شده ربطی به فرهنگ اصیل اسلامی ندارند، همچنانکه می‌بینید یک دولت به ظاهر مسلمان چگونه زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون می‌کشد و مردم سراسر جهان مسلمانان را به این فرهنگ وحشی بشناسند.

وی با بیان این که دولت‌های عربی امارات و بحرین و عربستان سعودی با امت واحده اسلامی فاصله زیادی دارند، گفت: تجزیه و تفرقه امت اسلامی سیاست استعمارگران از دوران بریتانیا تا کنون بوده است از این رو جای تأسف است که هنوز هم برخی دولت‌های عربی مایل به ارتباط با آل سعود هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد جهاد حقیقی پرداخت و عنوان کرد: جهاد حقیقی جهاد در راه خدا و حرکت در مسیر اسلام است، از این رو امروز جهاد نظامی بر ما واجب نیست، ولی بر ما واجب و ضروری است که ماهیت جهاد اصلی را درک کنیم و بدانیم برخورد با ظلم و فساد در رتبه اول قرار دارد.

وی اضافه کرد: جهاد رسول اکرم (ص) نیز همیشه به شمشیر نبود بلکه ایشان خیلی از اوقات با صلح و صلاح دین را گسترش دادند همچنانکه این قضیه را در فتح مکه که بزرگترین فتح اسلام بود شاهد هستیم آنجایی که برخی شعار دادند امروز روز انتقام جویی است، اما پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «امروز روز رحمت است و هرکس در تحت لوای اسلام داخل شود در امان خواهد بود».

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که داعش سرکرده آمریکا بود و برای خراب کردن چهره جهاد اسلامی درست شد، گفت: دیدیم این گروهک تروریست با تلاوت آیات قرآن به قتل و خون ریزی دست می‌زدند که این اسلام حقیقی و واقعی نیست بلکه اسلامی است که به دست آمریکا و اسرائیل ساخته شده است، چراکه پیامبر ابتدا از کفار توبه می‌گرفت و از آن‌ها می‌خواست که مسلمان شوند و در صورت مسلمان شدن آن‌ها را آزاد می‌کرد.

وی تأکید کرد: جهاد در راه خدا یعنی حرکت در مسیر الهی نه رسیدن به متاع دنیایی بلکه انسان مجاهد تلاش می‌کند که سلطه و هژمونی استکبار و ظالمان جهان را از بین ببرد، چراکه می‌دانید هدف از جهاد مبارزه و مقابله با کسانی است که علنا به مبارزه با دین برخواسته اند از این رو اسلام حقیقی بر خلاف اسلام داعشی خون هر کافری را هدر نمی‌داند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که جهاد بدون مقاومت و تحمل مشکلات و سختی‌ها میسر نمی‌شود، گفت: در دوران غیبت که، ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان (عج) زمام دار امور مسلمانان است بر همه ولایت دارد و همه باید تلاش کنیم که در مسیر اطاعت از فرامین ایشان گام برداریم.

وی در پایان ایمان و عمل صالح را تنها راه رسیدن به حیات طیبه برشمرد و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنید که در کشور خود اسلام و جهاد حقیقی را به مردم معرفی کنید و به جهانیان ثابت کنید اسلامی که از سوی داعش در فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده است هیچ ارتباطی با دین رئوفی همچون اسلام ندارد. /۱۳۳۰/پ202/ق
ارسال نظرات