۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۹۱۱۰۸
شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پیام تسلیتی؛

آیت الله هاشمی شاهرودی منشأ خدمات شایسته ای به حوزه و نظام بود

آیت الله هاشمی شاهرودی منشأ خدمات شایسته ای به حوزه و نظام بود
شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و این ضایعه را سبب تألم و تأثر حوزه علمیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی به مجاهدت های علمی در حوزه و دانشگاه و نیز مسؤولیت های مختلف سیاسی و فرهنگی وی اشاره داشته و این ضایعه را سبب تألم و تأثر حوزه علمیه خراسان دانست.

متن این پیام از قرار زیر است:

انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال جانسوز عالم فرهیخته، سیاستمدار وارسته و مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت آیت‌الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی موجب تألم و تأثر حوزه علمیه خراسان گردید.

ایشان در طول زندگی با برکت خود با مجاهدت و تلاش علمی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و در کنار تربیت شاگردان عالم و فاضل، در مسئولیت‌های مختلف سیاسی و فرهنگی نیز منشاء خدمات شایانی به اسلام و نظام اسلامی بود آن فقیه وارسته: عضو مجمع جهانی اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رییس و مؤسس مؤسسه دائرة‌المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، عضو و نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری، عضو و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس قوه قضائیه، رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه بود و در کنار مقام معظم رهبری حفظه الله به شایستگی به انجام وظیفه و رسالت خویش اهتمام ورزیدند.


ارتحال این شخصیت عظیم القدر را به حضرت بقیة‌الله الاعظم امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن عالم جلیل‌القدر علو درجات و برای بازماندگانش صبر و اجر مسئلت می نمائیم./933/پ203/ب1

 

شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان

رستمی
ارسال نظرات