۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۹۰۴۱۵
آیت الله امامی کاشانی:

رسالت اصلی حوزه و دانشگاه شناساندن تشیع به دنیا است

رسالت اصلی حوزه و دانشگاه شناساندن تشیع به دنیا است
امام جمعه موقت تهران گفت: رسالت اصلی و هدف نهایی حوزویان و دانشگاهیان، شناساندن تشیع به دنیا و تحقق فرج حضرت حجت(عج) است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه که به مناسبت سی و نهمین سالروز شهادت شهید دکتر محمد مفتح به دست گروهک تروریستی فرقان در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد به بیان مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه پرداخت.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) به رسالت اصلی و هدف نهایی حوزویان و دانشگاهیان که همانا شناساندن تشیع به دنیا و تحقق فرج حضرت حجت ارواحنا له الفدا است پرداخت و گفت: امام هادی (ع) در روایتی می فرمایند: (إذا رُفِعَ عَلَمُکُم مِن بَینِ أظهُرِکُم فَتَوَقَّعُوا الفَرَجَ مِن تَحتِ أقدامِکُم) یعنی زمانیکه علم شما بالا رود و شیعه در دنیا شناخته شود و پرچم تشیع در دنیا مطرح شود، فرج را نزدیک بدانید.

وی با بیان این مقدمه به مساله وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) را یکی از مصادیق بارز (اذا رفع علمکم) دانست و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی که به برکت امام راحل انجام گرفت، باعث شد تا کتاب‌های فقه و اصول و کلام و فلسفه و تفسیر که سالیان سال در کتابخانه مدرسه فیضیه قم خاک می خوردند، دوباره در دست علما و اندیشمندان قرار گیرد و کتاب ها، بار دیگر در دنیا شناخته شده و فکر‌ها باز شود و دنیا با فقه شیعه آشنا گردد.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت شهید مفتح و مساله وحدت حوزه و دانشگاه گفت: مطرح کردن وحدت بین حوزه و دانشگاه را که ایشان بیان کردند، در عصری بود که این دو نهاد خیلی از یکدیگر دور بودند و این موضوع یعنی یکی بودن این دو نهاد به معنای عرضه تفکر اسلام به دنیا است.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری در ادامه توصیه‌ای نیز به دانشگاهیان و حوزویان داشت و بیان کرد: حوزه علمیه از علوم دانشگاهی حمایت کند و این‌ها با هم باشند و این جور علم در دنیا منتشر شود که اگر این دو نهاد باهم باشند و اگر حوزویان، علوم دانشگاهی را ترویج کردند و دانشگاهیان، علوم حوزوی را، بیان حضرت امام (ره) که فرمودند حوزه و دانشگاه است که می تواند مصدر و مرکز و کانون همه هدایت‌ها یا ضلالت‌ها باشد محقق خواهد شد، البته اگر باهم در مسیر حق و دین حرکت کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همین وحدت است که سبب تحقق روایت امام هادی خواهد شد و ترس جبهه استکبار هم از این است که حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باهم یکی شوند. وقتی که با هم شدند علم عمیق می‌شود و بر فطرت‌ها می‌نشیند و از فطرت‌ها آغاز می‌شود و آن وقت است که می‌توانند دنیا را به جلو ببرند و اثر گذار باشند و تربیت کنند./۸۱۱/پ202/ب1
ارسال نظرات