۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۹۰۳۴۸
آیت الله صدیقی:

نفوذی‌ها می‌خواهند متدینین را نسبت به گذشته پشیمان نشان دهند

نفوذی‌ها می‌خواهند متدینین را نسبت به گذشته پشیمان نشان دهند
امام جمعه موقت تهران گفت: نفوذی‌ها می‌خواهند متدینین را نسبت به گذشته پشیمان نشان دهند؛ کسانی که الان پشیمانند از اول هم با انقلاب و امام نبودند و تنها به دنبال اهداف مادی و شیطانی خود بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در جلسه تفسیر زیارت جامعه کبیره که در مسجد دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: در زیارت جامعه کبیره از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که ما را به موالات، محبت و دین انبیا و اولیای الهی تسلیم کند.
 
وی افزود: در اسلام الگو و حاکم مسئله بسیار مهمی است و رهبر به نوعی باید دلبر پیروان خود باشد؛ رهبری که جاذبه الهی در وجود او نباشد و نتواند بر دل‌ها حکومت کند، حکومت بر ظاهر، سیاست و زندگی مردم بدون حکومت بر دل، موفق و پایدار نخواهد بود.
 
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در قرآن کریم چند مسئله، جدی قلمداد شده است، اولینِ آن که در راس امور است معرفت می‌باشد، پروردگار متعال آیاتی برای معرفی پیامبران و ائمه (ع) دارد؛ سوره مبارکه "هل اتی" نیز برای این نازل شده است که ما رهبران خودمان را بشناسیم.
 
وی در ادامه بیان داشت: قدرت با علم ملازمه دارد از این رو دنیای غرب نمی‌خواهد دانشگاه‌های ما مملو از علم و عالم باشد؛ آن‌ها انرژی هسته‌ای و دانشمندان آن را با تمام موفقیت‌هایش سرکوب کردند، زیرا می‌دانند علم به دنبال خود قدرت می‌آورد.
 
استاد درس اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: رسول الله، عین الله است؛ اولیای الهی در افق جسم خود حبس نیستند و بر اعمال دیگر مخلوقات خدا محیط هستند؛ انسان، با معرفت می‌تواند گوشه‌ای از امتیازاتی که منحصر به ائمه است را کسب کند و به تعالی برسد؛ تمام ائمه مظهر قدرت مطلقه خدا هستند.
 
وی در ادامه بیان داشت: نماز، زیارت الله و مسجد، خانه و حرم امن الهی است؛ دلِ مومن خدا را می‌بیند و در آینه جان او نور خدا منعکس است؛ اگر قلب انسان را زنگار نگرفته باشد نور الهی در او جلوه خواهد کرد.
 
آیت الله صدیقی ابراز داشت: شخص مومن برای جلب توجه مردم به مخلوقات خدا خدمت نمی‌کند بلکه خدمت او خالصانه و به دور از ریا و خودنمایی است؛ امام علی (ع) در طول رسالت پیامبر اکرم (ص) بالاترین جان‌فشانی‌ها را برای نجات اسلام و مسلمین از خود نشان داد.
 
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امروز شیاطین و نفوذی‌ها می‌خواهند متدینین را نسبت به گذشته پشیمان نشان دهند؛ کسانی که الان پشیمانند از اول هم با انقلاب و امام نبودند، دنبال خدا و رسول نبودند، تنها در پی اهداف مادی و شیطانی خود بودند، به دنیای حرام و فاسد مشغول شدند و به گذشته پشت پا زدند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که مانند امام علی (ع) خالصانه و با ایمان واقعی در راه خدا جهاد کردند هیچ‌گاه از نیت و کار خود پشیمان نیستند و همواره بر آرمان‌های امام و انقلاب پایدار خواهند ماند؛ اصلاً راه خدا به فرمایش حضرت زینب (س) جز زیبایی و جمال نیست./۹۶۹/پ202/ب1
ارسال نظرات