۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۹۰۲۶۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

مسؤولان قیمت کالا‌ها را کنترل کنند

مسؤولان قیمت کالا‌ها را کنترل کنند
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مسؤولان قیمت کالا‌ها را در بازار کنترل کنند، گفت: زمانی که دولتی‌ها خودشان ارز و ماشین را گران می‌فروشند چطور انتظار می‌رود نظارت و جریمه بازدارنده در بازار حاکم شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، گفت: شیعیان در دوران حیات این امام همام باوجود دشمنی دشمنان و محاصره حاکمان جور در اوج عظمت و عزت قرار داشتند.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) بیشتر عمر مبارکشان در زندان سپری شد و در یک منطقه کاملاً نظامی زندگی می‌کردند، ایشان حتی اجازه نداشتند آزادانه با شیعیان ارتباط برقرار کرده و به آنان نامه بنویسند ازاین‌رو تنها روایات نقل‌شده از ایشان تنها ۵۰۰ روایت است و این رقم حاکی از خفقان حاکم آن دوران است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در ادامه بیان داشت: امام حسن عسکری (ع) در آن شرایط سخت وظیفه داشتند در هفته دومرتبه به دارالخلافه رفته و اعلام حضور کنند و، چون امام حق دیدار مستقیم با شیعیان را نداشتند محبان و یاران ایشان در این دو روز در مسیر حرکت آن حضرت به‌سوی دارالخلافه امام را به‌صورت پنهان ملاقات می‌کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به عظمت و بزرگی امام حسن عسکری (ع)، اظهار داشت: در عظمت و بزرگی امام حسن عسکری (ع) همین بس که دشمنان به بزرگی ایشان اعتراف می‌کردند و برخی از آنان نیز متحول می‌شدند.

وی درباره وجود مبارک امام زمان (عج) گفت: گاهی می‌شنویم عناصر وهابی با شبهه افکنی درزمینهٔ مساله غیبت به انکار وجود مقدس امام زمان (عج) اقدام می‌کنند. یادآوری جریان حضرت عیسی (ع) و عروج ایشان به آسمان چهارم و رجعت حضرت هنگام ظهور در پاسخ این شبهه بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) برای حفظ جان امام زمان (عج) مجبور بودند ایشان را به‌صورت علنی به شیعیان معرفی نکنند، اما یاران خاص حضرت از وجود مقدس حضرت، ولی عصر (عج) اطلاع داشتند.

استاد حوزه علمیه بیداری و هوشیاری شیعیان را از شاخصه‌های مهم آنان دانست و گفت: ولایتمداری شیعیان دلیل بیداری و هوشیاری آنان است برای همین ادعای مدعیان دروغین را که خود را نائب امام زمان (عج) معرفی می‌کنند باور نمی‌کنند. امروز بالاترین استدلال مدعیان دروغین برای اثبات بر حق بودنشان دادن وعده خواب دیدن امام زمان (عج) است.

وی گفت: در دوران غیبت کبری افراد بسیاری که به آن حضرت ایمان‌دارند از ایمان خود برمی‌گردند و از امر فرج ناامید می‌شوند. امروز افراد بسیاری علائم ظهور را دنبال می‌کنند درحالی‌که نیازی به این کار نیست چراکه امر فرج تنها با آماده شدن انسان‌ها محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به بی‌نظمی‌ها و بی‌انصافی‌های بازار، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز اجناس بدون اینکه نظارتی بر قیمت‌ها باشد به‌صورت آزادانه و با تعیین نرخ‌های سرسام آور به مردم فروخته می‌شود زمانی که دولتی‌ها خودشان ارز و ماشین را گران می‌فروشند چطور انتظار می‌رود نظارت و جریمه بازدارنده در بازار حاکم شود؛ انصاف داشتن و کمک به نیازمندان انسان را سعادتمند می‌کند با این شرایط مردم باید مراقب نزدیکان نیازمندشان باشند و آنان را یاری کنند. /۸۱۳/پ ۲۰۲/ب ۱
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات