۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۹۰۲۸۱
با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباسی؛

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی المصطفی افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی المصطفی افتتاح شد
مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباسی در قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی(ص) العالمیه امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی(ص) العالمیه در مجتمع امین قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام بی نیاز معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) العالمیه در این مراسم با اشاره به این که جامعه المصطفی(ص) یکی از ثمرات با ارزش انقلاب اسلامی است، گفت: این مرکز در طول انقلاب اسلامی به پژوهش پرداخته است و اگر بخواهیم همه آن را عرضه کنیم قطعاً با کمبود جا مواجه خواهیم شد، از این رو گوشه ای از این زحمات را در این مکان عرضه کرده ایم تا مشت نشانه ای از خروار باشد.

وی ادامه داد: آن چه که در این نمایشگاه مشاهده می کنیم، پژوهش های سال گذشته و بخشی از پژوهش های ادوار گذشته تر است.

شناسایی اولویت ها از مسؤولیت های مهم مدیریت های پژوهشی است

همچنین در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عباسی یکی از مسؤولیت های مدیریت های پژوهشی را شناسایی اولویت ها دانست و بیان کرد: بدیهی است که پاسخگویی به همه نیازهای بشریت به صورت جامع ممکن نیست، بنابراین جایگاه اولویت بندی نیازمندی ها بسیار مهم است و مدیران پژوهشی باید در تعیین اولویت ها بسیار دقت کنند؛ چه بسا کارهای علمی خوبی که صورت می گیرد، اما چون در اولویت نیازهای بشری نیست، زمین مانده و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

رییس جامعه المصطفی(ص) العالمیه یکی از وظایف مدیریت های پژوهشی را تربیت پژوهشگران مستعد خواند و ابراز کرد: نظام آموزشی و پژوهشی از یکدیگر جدا نیستند، بلکه یک نوع همراهی سیتماتیک با یکدیگر دارند؛ همه تحقیقات کتابی و پایان نامه ها که در متن برنامه های آموزشی قرار داده می شود، برای تربیت پژوهشگر است؛ نظام آموزشی ما باید پژوهش محور باشد، اما مدیریت های پژوهشی همه توان خوود را برای تربیت علاقه مندان به پژوهش بگذارند.

وی با بیان لزوم تأمین پشتیبانی های لازم برای پژوهشگران از سوی مدیران پژوهشی اظهار کرد: پژوهش های میدانی و کاربردی نیازمند بودجه و هزینه است و مدیران باید آن هزینه ها را تأمین و مدیریت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که پژوهش های صورت گرفته در جامعه المصطفی(ص) العالمیه با کمترین هزینه ها صورت گرفته و می گیرد، افزود: تولید سه هزار و 700 کتاب علمی در هر مرکز علمی دیگری که صورت می گرفت، قطعاً با هزینه های بسیار بیشتری همراه بود؛ بدون شک پژوهش ها و اثرات علمی که از سوی جامعه المصطفی(ص) در سطح بین الملل صورت گرفته است، بیش از 40 هزار اثر است که این نمایشگاه بخشی از آن را به نمایش گذاشته است./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات