۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۸۷۱۹۳
نماینده مجلس:

فردوس به خط ریل سراسری متصل می‌شود

امیرحسنخانی از اتصال فردوس به خط ریل سراسری خبر داد و گفت: اتصال فردوس به خط ریل سراسری در بودجه ۹۷ دیده شده و مناقصه آن نیز برگزار شده که به زودی نیز پاکت مناقصه‌ها باز و شرکت برنده اعلام خواهد شد و فردوس به خط ریل سراسری متصل می‌شود.
امیرحسنخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جشن بزرگ گرامیداشت روز فردوس اظهار داشت: برای توسعه فردوس باید قدم‌های مثبتی برداریم.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان پسران در شهرستان فردوس راه‌اندازی خواهد شد و دانشگاه فرهنگیان دختران نیز به عنوان پردیس مستقل خواهد بود.

نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشته‌های مختلف در دانشگاه فرهنگیان دختران تدریس خواهد شد، افزود: همچنین به دنبال احداث دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شهرستان فردوس هستیم و پیگیری‌های لازم برای این موضوع انجام می‌شود.

امیرحسنخانی از اتصال فردوس به خط ریل سراسری خبر داد و تصریح کرد: اتصال فردوس به خط ریل سراسری در بودجه 97 دیده شده و مناقصه آن نیز برگزار شده که به زودی نیز پاکت مناقصه‌ها باز و شرکت برنده اعلام خواهد شد و فردوس به خط ریل سراسری متصل می‌شود.

وی ادامه داد: مسیرهای فردوس _ بجستان و فردوس _ دیهوک به بهره‌برداری می‌رسد و دوبانده خواهد شد و تاکنون زیرسازی‌های آن نیز انجام شده است.

نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاید دولت در شرایط کنونی پولی نداشته باشد اما همچنان منابع مختلفی در کشور وجود دارد که به توسعه فردوس می‌تواند کمک کند.

امیرحسنخانی اظهار کرد: بزرگترین مرکز آموزش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کشور در مرکز فنی و حرفه‌ای فردوس راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث فرودگاه فردوس در دستور کار قرار دارد و به زودی این فرودگاه ساخته می‌شود، افزود: قنات بلده فردوس یکی از مناطق گردشگری استان است که باید مورد توجه قرار بگیرد و اگر سرمایه‌گذاری در قنات بلده صورت بگیرد می‌توانیم صیفی جات و سبزیجات خراسان جنوبی و حتی خراسان رضوی را تامین کنیم./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات