۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۸۲۴۸۳
استاد حوزه علمیه:

خداوند به انسان کریم عزت، قدرت و خیرکثیر می‌بخشد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند به انسان کریم عزت، قدرت و خیرکثیر می‌بخشد، گفت: حق گویی سبب کرامت انسان می‌شود.
اوسطی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اوسطی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: کرامت نفسانی مهم‌ترین شاخصه هر انسان است.

وی افزود: مراد از کرامت ارزش وجودی داشتن است، خداوند به انسان کریم عزت، قدرت و خیرکثیر می‌بخشد و اگر کسی بخواهد از عزت انسان کریم بکاهد هرگز در انجام این کار موفق نخواهد بود.

حجت الاسلام اوسطی با استناد به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه اگر خداوند متعال کسی را خوار و ذلیل گرداند هیچ احدی نمی‌تواند در بزرگی او دخیل باشد، ابراز کرد: صفت کرامت صفتی بسیار ارزنده است و خداوند در قرآن کریم این صفت را به خودش نسبت می‌دهد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند در قرآن کریم ملائکه را به عنوان مخلوقات کریم معرفی می‌کند، خداوند مومنان را در بهشت جای می‌دهد و با این امر به آنان کرامت می‌بخشد.

وی با اشاره به حدیثی، بیان داشت: روایت است اگر خداوند متعال بخواهد به بنده‌ای کرامت نفس عنایت کند او را کمک می‌کند تا همیشه حق را بیان کند؛ حق گویی کار بسیار سختی است. امام حسین(ع) در روز عاشورا به همه انسان‌ها آموختند که در هیچ شرایطی از حق گویی اجتناب نکنند.

حجت الاسلام اوسطی ادامه داد: طبق صریح روایات؛ انسان اگر می‌خواهد در دنیا کرامت پیدا کند و منشأ خوبی‌ها باشد نباید از حق گویی غفلت کند، اصحاب امام حسین(ع) انسان‌های حق گویی بودند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: انسان شجاع از بیان سخن حق هراس ندارد اما دشمنان به دلیل ترس نمی‌توانند حق بگویند./813/پ203/ب1

ارسال نظرات