۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۸۰۵۳۹
دبير جامعه روحانيت كاشان:

کسب روزی حلال مورد تأکید دین اسلام است

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: اگر ايمان را به ۱۰ قسمت تقسيم كنيم ۹ قسمت آن كسب روزي حلال است و يك قسمت باقي مانده نماز و روزه و خمس و زكات است و اگر مردم كوفه با امام حسين(ع) اينگونه رفتار كردند به دليل اين بود كه شكم هاي آنها از حرام پر شده بود.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، يكشنبه شب در مراسم عزاداري مسجد عربي در ادامه شرح خطبه متقين اميرمومنان(ع) گفت: خداوند براي برخي بندگان خود وسعت روزي و برخي را با فقر امتحان مي‌كند.

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه خداوند مي فرمايد، من انسانها را با فقر امتحان مي كنم، افزود: ما نبايد به بهانه فقر اجازه و مجوز گناه و فساد براي فقرا صادر کنیم چرا كه فقر آزمون و امتحان خداوند براي بندگانش است.

وي افزود: انسانها با فقر بيشتر به خدا نزديك مي شوند و خداوند براي برخي از انسانها فقر و بيماري را قرار داده تا بيشتر به خدا نزديك شوند و از خدا دور نشوند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: دزدي در بين برخي افراد ثروتمند بيشتر از نيازمندان است چرا كه فقرا قناعت دارند اما برخي ثروتمندان به دليل طمع مال و ثروت بيشتر آنها را به دزدي هاي هزاران ميلياردي مي كشاند و جرم و فساد و جنايت در بين اين قشر از جامعه بيشتر از نيازمندان است.

وي در ادامه به نكاتي در رابطه با روزي از نگاه قرآن اشاره كرد و افزود: قرآن از مسلمانان مي خواهد تا به دنبال وسعت روزي باشند، امام سجاد(ع) از خداوند وسعت روزي مي خواهد، از اين رو انسان مومن بايد براي وسعت روزي خود تلاش مضاعف داشته باشد.

دبير جامعه روحانيت كاشان بیان کرد: خداوند در سوره اعراف مي فرمايد،  زيور و زينتي كه خداوند براي بندگان خودش خلق كرده است حرام نيست چرا كه خداوند زن را به گونه اي خلق كرده كه زيور و زينت را دوست داشته باشد و هيچ منافاتي با دين ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: زيور و زينت و خانه بزرگ و امكانات و مال و ثروت نشانه بي ايماني نيست چون خداوند از بندگان خودش خواسته است به دنبال وسعت روزي باشند و اگر به وسعت روزي رسيدند از انفاق به ديگران غفلت نكنند.

وي افزود: تنها صرف داشتن مال و ثروت نشانه بي ايماني انسان نيست، هرچند كه ممكن است انسان به مال و ثروت برسد ايمان او ضعيف شود اما اسلام با ثروت مشكل ندارد.

ديبر جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه نبايد واژه اسلام تداعي كننده فقر باشد عنوان كرد: وسعت روزي جزء علائم مومنين است و مومن بايد خانه و مركب و زندگي مناسب داشته باشد چرا كه قرآن مي فرمايد، بخوريد و بياشاميد و عمل صالح  هم انجام دهيد.

حجت الاسلام شاه فضل در ادامه به اهميت حلال بودن روزي اشاره كرد و گفت: اندازه و ميزان مال و ثروت انسان مهم نيست بلكه آنچه مهم است حلال بودن مال و ثروت انسان است.

به گفته وي، حقوق برخي كه با رابطه و پارتي استخدام مي شوند مشكل دارد و مشكل دار بودن حقوق اين افراد را بايد از آنهايي سؤال كرد كه جاي او را غصب كرده اند.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: اگر ايمان را به 10 قسمت تقسيم كنيم 9 قسمت آن كسب روزي حلال است و يك قسمت باقي مانده نماز و روزه و خمس و زكات است و اگر مردم كوفه با امام حسين(ع) اينگونه رفتار كردند به دليل اين بود كه شكم هاي آنها از حرام پر شده بود./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات