۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۸۰۴۴۲
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی:

مرزهای مهران و چذابه برای اعزام زائران اربعین خراسان جنوبی تعیین شده است

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه دفتر موقت کنسولگری عراق برای سرعت در صدور ویزای زائران اربعین حسینی در استان مستقر شده است، گفت: مرزهای مهران و چذابه برای خروج زائران اربعین تعیین شده است.
نوفرستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ثبت نام زائران اربعین حسینی از 5 مهرماه در سامانه سماح آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مردم استان استقبال خوبی برای اربعین حسینی داشتند، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به تمام دفاتر و شرکت‌های خدماتی و زیارتی سراسر استان یا از طریق سامانه اینترنتی سماح به نشانی https://samah.haj.ir ثبت نام کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: در سامانه سماح اطلاعاتی مانند کدملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، شماره گذرنامه و تاریخ صدور گذرنامه از زائران دریافت می‌شود.

نوفرستی تصریح کرد: در این سامانه مبلغ 377 هزار و 700 تومان برای صدور ویزا، بیمه، خدمات درمانی و حق الزحمه اخذ روادید دریافت خواهد شد که از این میزان مبلغ 20 هزار تومان برای حق بیمه و خدمات درمانی و مبلغ 40 دلار برای صدور روادید است.

وی با بیان اینکه دفتر موقت کنسولگری عراق برای سرعت در صدور ویزای زائران اربعین حسینی در استان مستقر شده است، ادامه داد: مرزهای مهران و چذابه برای خروج زائران اربعین تعیین شده است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه 33 دفتر خدمات زیارتی در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: همچنین 8 دفتر موقت خدمات زیارتی نیز برای ثبت نام زائران اربعین در شهرهای آیسک، سه قلعه، مود، درح، عشق آباد، دیهوک، آرین شهر و خضری دشت بیاض ایجاد شده‌اند.

نوفرستی اظهار کرد: کسانی که گذرنامه ندارند باید در اسرع وقت برای دریافت گذرنامه اقدام کنند و زائرانی که گذرنامه دارند نیز باید حداقل اعتبار آن 6 ماه از روزی که وارد عراق می‌شوند، باشد.

وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های مربوطه از طریق سامانه اینترتی دریافت خواهد شد و هیچ گونه وجه نقدی برای ویزا نباید از متقاضیان دریافت شود، افزود: نخستین فردی که در هر گروه در سامانه ثبت نام کند به عنوان سرگروه تعریف می‌شود و تمام موارد و نقاط مهم از طریق پیامک برای همان شخص ارسال خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه باید تمام زائران حسینی تحت پوشش بیمه باشند، گفت: این بیمه از محدوده جغرافیایی 20 کیلومتری مرز آغاز می‌شود و در عراق نیز این بیمه برای زائران است.

نوفرستی عنوان کرد: مسؤولیت اعزام به مرز و تهیه وسیله نقلیه بر عهده زائر است و مدت مجاز اقامت زائران در عراق نیز یک ماه خواهد بود و به هیچ عنوان فردی بدون روادید اجازه ورود به کشور عراق را ندارد.

وی بیان کرد: دشمنان امسال به صورت جدی به دنبال تفرقه‌افکنی در میان مسلمانان هستند از این رو برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان باید رعایت احترام به سایر زائران داشت و از هرگونه درگیری خودداری کنیم./۹۳۱۴/پ203/ب1

ارسال نظرات