۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۸۰۱۷۶
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

آغاز ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از آغاز ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد و گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند از امروز برای ثبت نام به نشانی https://samah.haj.ir مراجعه کنند.
اربعین حسینی در کربلای معلا

ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی از آغاز ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد و گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند از امروز برای ثبت نام به نشانی https://samah.haj.ir مراجعه کنند.

وی گفت: زائران اربعین حسینی به شایعاتی که در فضای مجازی وجود دارد توجه نکنند چرا که زائران بدون ویزا نمی‌توانند از کشور خارج شوند و باید در سامانه سماح ثبت نام شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: همچنین زائران افزون بر مراجعه به آدرس اینترنتی می‌توانند به صورت حضوری به شرکت‌ها و دفاتر زیارتی سطح شهرستان‌ها مراجعه کنند.

نوفرستی تصریح کرد: برای تسهیل و تسریع در صدور روادید زائران نیز اطلاعاتی مانند کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، شماره گذرنامه و تاریخ صدور گذرنامه از زائران دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از مراحل ثبت نام و تکمیل اطلاعات زائران باید جهت تحویل گذرنامه خود بر اساس محل سکونت یک دفتر زیارتی را از لیست دفاتر زیارتی با توجه به استان و شهر محل اقامت خود انتخاب کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی، ثبت نام در سامانه سماح را برای زائران رایگان دانست و خاطرنشان کرد: تنها هزینه‌های روادید، بیمه، خدمات درمانی و حق الزحمه اخذ روادید از زائر اربعین حسینی در سامانه سماح دریافت می شود.

نوفرستی اظهار کرد: هزینه صدور رواید برای زائران مبلغ 40 دلار و حق بیمه و خدمات درمانی نیز مبلغ 200 هزار ریال و حق الزحمه دریافت روادید مبلغ 140 هزار ریال است./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات