۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۷۹۹۳۹
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی:

انقلابی بودن در جامعه به معنای تغییر و تحول ایجاد کردن است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از کارهایی که باید طلاب انجام بدهند این است که ظرفیت‌ها را آزاد کنند و این ظرفیت‌ها را در صحنه بیاورند، گفت: انقلابی بودن در جامعه به معنای تغییر و تحول ایجاد کردن و در میدان بودن است.
مشرفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام محسن مشرفی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید طلاب در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) بیرجند اظهار داشت: طلاب و روحانیون در جامعه یک وظایف و رسالت‌هایی دارند و باید نگاه واقع‌بینانه به شرایط امروز جامعه داشت.

وی گفت: شرایطی که امروز ما در آن قرار داریم، شرایط دریافت ناقص معارف دینی و ناآشنایی با معارف دین و یا آشنایی ضعیف با معارف دینی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی افزود: ضعف علمی و تجربی و ضعف عملی نخبگان جامعه که در رأس آن‌ها طلاب و روحانیت هستند یک آسیب است.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: پاس‌کاری کردن مسؤولیت‌ها و مشکلات در میان نهادها و سازمان‌ها و گره زدن رسالت و وظیفه به مسائل مادی و معیشتی نیز یکی دیگر از این آسیب‌ها است که در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های عظیمی امروز در اختیار ما قرار دارد و بسیاری از امکاناتی که امروز در اختیار طلاب برای ترویج دین وجود دارد در دیگر زمان‌ها نبوده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر از این ظرفیت‌های بالقوه استفاده شود بسیاری از این آسیب‌ها نیز برطرف می‌شود اما برخی مواقع موانعی وجود دارد که این ظرفیت‌ها را ناکارآمد می‌کند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه یکی از کارهایی که باید طلاب انجام بدهند این است که ظرفیت‌ها را آزاد کنند و این ظرفیت‌ها را در صحنه بیاورند، اظهار کرد: انقلابی بودن در جامعه به معنای تغییر و تحول ایجاد کردن و در میدان بودن است.

وی افزود: گره زدن رسالت به مسائل مادی و معیشتی با طلبگی همخوانی ندارد البته به این معنی نیست که برای معیشت و مسائل مادی برنامه نداشته باشیم بلکه نباید وظایفی که بر عهده ما است را به این موضوعات گره بزنیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اطاعت فکری و دینی، اطاعت سیاسی و بصیرت‌افزایی و راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی از وظایف طلبگی است که با آن رسالت تبلیغ گسترش پیدا می‌کند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات