۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۷۷۸۸۲
حجت الاسلام میرزامحمدی:

راز ماندگاری کربلا در انتخاب آگاهانه و صحیح اباعبدالله است

استاد حوزه علمیه قم راز ماندگاری کربلا را انتخاب صحیح دانست و گفت: اگر انتخاب ها صحیح باشد، دنیا با همه مظاهر و حیله و نیرنگ هایش باز هم نمی تواند شخصیت های برجسته را از اذهان حذف کرده و آن ها را رو به فراموشی سوق دهد.
میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی ظهر امروز در پنجمین روز مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که ارزش و اعتبار آدمی به نوع انتخاب او بستگی دارد، گفت: در حقیقت انتخاب در زندگی هر فرد، میزان و ملاک شخصیت آن فرد است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) فرمودند «آنچه که من نیکو می پندارم و آن را در اولویت اول نتخاب خود قرار می دهم، آن چیز دلالت بر قیمت و ارزش هر انسانی می کند»؛ انتخاب، به قدری در زندگی بشریت اهمیت دارد که ما در تمام طول عمر خودمان با انتخاب ها سروکار داریم و در حقیقت این ما هستیم که در هر روز سعادت و شقاوت خود را رقم می زنیم.

وی با بیان این که دلیل موفقیت موفق ترین گزینه های بشری آن است که انتخاب هایی به موقع، سنجیده و به جا داشته اند، عنوان کرد: یکی از ویژگی هایی که کربلا را جاودانه کرده است همین موضوع انتخاب ها است، زیرا این انتخاب کاملاً از روی اختیار و آزادی بوده است؛ این انتخاب عالمانه، عارفان، آگاهانه و عاشقانه بوده است.

حجت الاسلام میرزامحمدی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) هیچگاه کاری نکردند که افرادی از باب تعارف و یا جبر وارد عرصه کربلا شوند، بلکه هر کسی را هم که به همراه ایشان به کربلا آمد، کاملاً آگاه به انتخاب بوده وبه طور کامل در این انتخاب مختار و آزاد بود.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: امام حسین(ع) به گونه ای رفتار کردند که امروز کسانی با مطالعه تاریخ این گونه تلقی نکنند که ایشان بزرگ بنی هاشم بودند و بنی هاشم نیز از باب اجبار و یا تعارف ایشان را همراهی کرده اند؛ حضرت(ع) در شب عاشورا به همه حاضران اذن مرخصی دادند و این کار را نیز از قمربنی هاشم(ع) آغاز کردند.

وی با بیان این که کسانی که امام حسین(ع) را ترک کردند عاقبت بخیر نشدند، ابراز کرد: کسانی که به طمع دنیا امام زمان خود را ترک کردند، نه تنها به مطامع دنیوی خود دست نیافتند، بلکه هر آنچه را هم که داشتتند، از دست دادند؛ لشکر عمرسعد نه تنها سود نکردند، بلکه سرمایه خودشان را هم از دست دادند.

حجت الاسلام میرزامحمدی راز ماندگاری کربلا را انتخاب صحیح دانست و مطرح کرد: اگر انتخاب ها صحیح باشد، دنیا با همه مظاهر و حیله و نیرنگ هایش باز هم نمی تواند شخصیت های برجسته را از اذهان حذف کرده و آن ها را رو به فراموشی سوق دهد؛ در نقطه مقابل، اگر انتخاب انسان ها نادرست باشد، هنوز دار فانی را وداع نگفته اند که به فراموشی سپرده خواهند شد./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات