۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۷۶۲۵۰
با حضور آیت الله مکارم شیرازی؛

کاروان «غدیر تا ظهور» در قم برپا شد

کاروان «غدیر تا ظهور» در تجدید بیعت با حضرت بقیة الله الاعظم با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، علما، طلاب، روحانیان و اقشار و اصناف مختلف مردم در قم برپا شد.
کاروان غدیر تا ظهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاروان «غدیر تا ظهور» عصر امروز در تجدید بیعت با حضرت بقیة الله الاعظم با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، علما، طلاب، روحانیان و اقشار و اصناف مختلف مردم در قم برپا شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز همگام با مردم در این مراسم حضور داشت.

این پیاده روی از ساعت 16 امروز از حرم مطهر بانوی کرامت آغاز به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز شد و سیل جمعیت از بلوار پیامبر اعظم(ص) مسیر حرکت را پیمودند.

امسال سومین سال پیاده‌روی کاروان غدیر تا ظهور است که با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی برپا شد؛ سال اول این مراسم با جمعیتی برابر با 5 هزار نفر برگزار شد و سال گذشته با گسترش تبلیغات، اطلاع‌رسانی و همکاری آیت‌الله مکارم شیرازی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرزا محمدی این جمعیت تا 70 هزار نفر رسید.

مداحان و سخنرانان در این مراسم به مداحی و خطبه خوانی بخش هایی از خطبه غدیر پرداختند تا ابعاد غدیر برای مردم بیشتر تبیین و روشن شود.

گفتنی است، این کاروان با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و عموم عاشقان و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع‌) از ساعت 16 با گردهمایی مردمی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و با بدرقه خادمان این آستان مقدس به سمت مسجد مقدس جمکران از مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) دنبال شد.

در طول مسیر حدود 20 نفر از مداحان اهل‌بیت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداخته و کاروان در بدو ورود به مسجد مورد استقبال خادمان این مکان مقدس قرار گرفت و در ادامه اجتماع بزرگ مردمی در صحن جامع امام مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران جهت تجدیدعهد با مقام امامت و ولایت با قرائت دعای عهد مختصر توسط حجت‌الاسلام میرزا محمدی شکل گرفت./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات