۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۷۵۸۲۲
پرسش‌های مهم، پاسخ‌های كوتاه؛

آیا انتظار به معنای سكوت و بى‏ تفاوتى در برابر ظلم و فساد است؟

ما هر شب منتظر طلوع خورشید فردا هستیم، امّا معناى انتظار خورشید آن نیست كه دست روى دست بگذاریم و تا صبح در تاریكى به سر بریم، بلكه هر كس اتاق خود را روشن مى‏ كند.
مهدویت

به گزارش خبرگزاری رسا، درباره مهدویت و امام زمان(عج) پرسش های مهمی وجود دارد که با پاسخ های کوتاه می توان آنها را جواب داد.

چنان که به کرات پرسیده می شود: «معناى انتظار امام زمان علیه السلام چیست؟ آیا به معناى سكوت و بى‏ تفاوتى در برابر ظلم و فساد است؟»

در پاسخ آمده:

«ما هر شب منتظر طلوع خورشید فردا هستیم، امّا معناى انتظار خورشید آن نیست كه دست روى دست بگذاریم و تا صبح در تاریكى به سر بریم، بلكه هر كس اتاق خود را روشن مى‏ كند.

ما در زمستان منتظر فرا رسیدن تابستان هستیم، ولى انتظار تابستان به آن معنا نیست كه در زمستان بلرزیم و اتاق خود را گرم نكنیم.

در زمان غیبت امام زمان علیه السلام نیز باید به مقدار توانِ خود با ظلم مبارزه كنیم و درصدد اصلاح خود و جامعه برآییم. در روایات مى‏ خوانیم: «أفضلُ الاعمال اِنتظارُ الفَرج»(بحار، ج 75، ص 208.) بهترین عمل، انتظار آمدن حضرت مهدى علیه السلام است.

بر اساس این حدیث، انتظار، حالت نیست، بلكه عمل است: «أفضلُ الاعمال» بنابراین، منتظران واقعى باید اهل ‏عمل باشند. منتظران مصلِح باید خود صالح باشند، كسى كه منتظر مهمان است در خانه آرام نمى‏ نشیند.

وظیفه مردم در زمان غیبت، خودسازى و امر به معروف و دعوت به حق و آگاه سازى دیگران است.

_________________________

*برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی درس هایی از قرآن

/۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: شبستان

ارسال نظرات