۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۷۵۷۹۱
امام جمعه بابلسر:

دهه غدیر فرصت مغتنمی برای درک جایگاه ولایت است

امام جمعه بابلسر، دهه غدیر را فرصت خوب و مناسبی برای درک جایگاه ولایت دانست و گفت: عید قربان تا غدیر به عنوان دهه ولایت و امامت نامگذاری شده و باید از آن برای وحدت جامعه اسلامی استفاده شود.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در این شهرستان برگزار شد بر ضرورت احیاء و گسترش  پیام غدیر در جامعه تاکید کرد و گفت: پیام غدیر و سنت های فراموش شده آن احیاء شود.

وی در ادامه سخنان خود این ایام را فرصت خوب و مناسبی برای درک جایگاه ولایت دانست و افزود: عید قربان تا غدیر به عنوان دهه ولایت و امامت نامگذاری شده و باید از آن برای وحدت جامعه اسلامی استفاده شود.

حجت الاسلام قلی پور همچنین با اشاره به ولادت امام هادی (ع) و بیان فضایل اخلاقی و سیره زندگانی ایشان، زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه را دو میراث گرانبهای به جای مانده از این امام همام عنوان کرد.

امام جمعه بابلسر با بیان این که  ماه ذی الحجه ماه امیرالمؤمنین(ع) است، به شأن نزول حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام در مکان های مختلف و زمان های متفاوت و با بیان گوناگون این حدیث را  مطرح کردند.

وی با اشاره به ابلاغ سوره توبه از سوی امیر المؤمنین(ع) و اعلام عمومی لقب امیر المومنین(ع) افزود: تبلیغ ولایت بر همه افراد واجب بوده و همه موظف هستند که آن را تبلیغ کنند چرا که مردم به وسیله اهل بیت(ع) امتحان می شوند و شرط پذیرش عبادات شان، پذیرش ولایت آنها است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که نسبت به انتقال پیام غدیر کوتاهی صورت گرفته است، بر ضرورت احیاء فرهنگ و ترویج پیام غدیر تاکید کرد و افزود: ما به خوبی عاشورا، اربعین و فاطمیه را احیاء کردیم، اما توجه لازم به پیام و فرهنگ غدیر نداشتیم و این موضوع مهجور و مظلوم واقع شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همگان باید پیام غدیر را به جان بگیرند و به آن عمل کنند، غدیر را زمینه ساز فرهنگ عاشورا دانست و تاکید کرد: ولایت گریزی بعد از واقعه غدیر، ولایت ستیزی در عاشورا ر ا رقم زد.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه روز غدیر روز شادمانی امت اسلام است، خاطر نشان کرد: می توانیم با جشن گرفتن و همراه شدن با کاروان شادی غدیر و ذکر علی علی گویان، عشق و ارادت خود را به امیر مومنان و اهل بیت (ع) ابراز کنیم.

وی با تاکید بر بصیرت‌افزایی و احیای فرهنگ غدیر درجامعه، به توطئه های دشمنان نظام علیه این کشور اشاره کرد و یاد آور شد: دشمن تلاش می کند که غدیر فراموش شود، اما تبیین صحیح غدیر موجب وحدت، اقتدار و عزت مسلمانان می شود و باید بیش از پیش در شناساندن غدیر بویژه در ایام دهه ولایت و امامت بهره ببریم.

امام جمعه بابلسر در ادامه همچنین روز غدیر را تجلی و تبلور شایسته سالاری دانست و خاطر نشان کرد: واقعه غدیر حقیقتی است که وظیفه داریم درس‌ها و تعالیم آن را یاد گرفته و سپس آن را گسترش دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: باید با وحدت، همدلی و صمیمت بیشتر به مردم خدمت کنیم.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که حضور مدیران در کنار مردم باید پرنگ تر از گذشته باشد و زمینه گفت و گوی مستقیم و شنیدن مطالبات و تقاضاهای مردم فراهم شود، افزود: به عنوان سرباز انقلاب باید در راستای خدمت رسانی ماندگار و جلب رضایت مردم، اهتمام بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه بابلسر، ساده زیستی، مردمی بودن، داشتن روحیه خدمت رسانی به مردم و اخلاص در عمل را از مهم ترین ویژگی های این دوشهید والا مقام دانست و گفت: در سیره شهیدان رجایی و باهنر تجلی، عشق و علاقه به مردم و تلاش برای خدمت صادقانه و خالصانه به آنها است.

حجت الاسلام قلی پور خاطرنشان کرد: مدیران با تأسی و الگو گیری از شهیدان رجایی و باهنر بیش از گذشته برای رسیدگی به مطالبات مردم و احقاق حقوق آنها از هیچ کوششی دریغ نکرده و از خدمتگزاران واقعی مردم باشند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات