۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۷۵۶۹۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تشریح کرد؛

مهارت‌های تبلیغ محتوایی غدیر

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در تبليغ غدير مبلغ بايد اين توانايي را داشته باشد كه بتواند مسائل گوناگون اجتماعي، اخلاقي و سياسي را در مباحث تبليغي خود مستند و مستدل به محتواي غدير كند چرا كه غدير لوح فشرده همه معارف ديني است .
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست آموزشی توجیهی غدیر، اظهار کرد: یک هدف با چند محتوا یا چند هدف با یک محتوا و تبلیغ محتوا با هدف انتقال فرهنگ ازجمله اهداف محتوایی تبلیغ غدیر هستند.

وی افزود: تاریخچه قبل از غدیر و زمینه واقعه غدیر، تاریخ ماجرای غدیر، اقدامات پیامبر (ص) و کارشکنی‌های منافقین، تاریخچه چهارده قرن غدیر، اتمام حجت‌های غدیر و اقرارهای مخالفین غدیر ازجمله مسائلی است که باید مورد توجه مبلغ غدیر باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: جغرافیای غدیر، تاریخ سرزمین غدیر، موقعیت جغرافیایی غدیر، مسجد غدیر، سفرنامه‌های غدیر، ریشه‌های ولایت در غدیر و اثبات امامت غدیر، تحلیل واقعه غدیر، احتجاجات غدیر، اعتقادات غدیر، قرآن و غدیر، حدیث غدیر، اسناد و منابع غدیر و متن خطبه غدیر از دیگر مواردی است که انتظار می‌رود مبلغ غدیر در مورد آن‌ها شناخت مناسبی داشته باشد.

به گفته وی همچنین مبلغ غدیر باید در مورد مسائل فرهنگی غدیر، کتابشناسی غدیر، دعاها و زیارت غدیر و ادبیات غدیر اطلاعات مناسبی داشته باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به تأثیرگذاری تبلیغ غدیر با محتوای غیرمستقیم، افزود: مانند اصحاب امام رضا (ع) که در روز عید غدیر روزه گرفتند و به بهانه افطار در خانه حضرت جمع شدند و حضرت سخنانی درباره غدیر فرمود.

وی ارتباط دادن موضوعات غیرمستقیم با غدیر و ارتباط دوسویه بین غدیر و موضوعات دین را از دیگر محورهای تبلیغ غدیر با محتوای غیرمستقیم ذکر کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به تبلیغ شرطی برای محتوای غدیر، اظهار کرد: در تبليغ غدير مبلغ بايد اين توانايي را داشته باشد كه بتواند مسائل گوناگون اجتماعي، اخلاقي و سياسي را در مباحث تبليغي خود مستند و مستدل به محتواي غدير كند چرا كه غدير لوح فشرده همه معارف ديني است ./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات