۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۷۵۳۴۲
ما منتظریم؛

زمین در اثر نبود یا کمبود انسان صالح از ظلم و جور پر می شود

در زیارت ها و آثار مربوط به ولیعصر (عج) آمده است: «کما ملئت ظلماً و جوراً»، زمین در تمام دوره های تاریخ پر از ظلم و جور شده است و می شود؛ این ظلم و جور روی زمین، بر اثر چیست؟ بر اثر نبود یا کمبود انسان صالح، بر اثر سروری و خدایگانی ناصالح.
کتاب ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای

به گزارش خبرگزاری رسا، در کتاب «ما منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب) که به کوشش حسن ملایی گرداوری شده، آمده است:

روزگار کنونی تاریک ترین ادوار زندگی بشر

دنیا در طول تاریخ طولانی بشر، ادوار سیاه و تاریکی به خود دیده است، اما بدون شک، یکی از تاریک ترین ادوار زندگی بشر و تلخ ترین روزگارهای عمومی مردم عالم، همین روزگار کنونی است که در آن هیچ تردید نباید کرد و این به خاطر تسلط روزافزون قدرت های شیطانی و بزرگ عالم بر زندگی انسان ها است. اگر شما به ضوع دنیا نگاه کنید، قضیه روشن می شود. در دنیا، قدرت ها عالم را بین خودشان تقسیم کرده بودند و روز به روز تسلط و تصرف قدرت های بزرگ نسبت به مناطق گوناگون عالم، سخت تر و سنگین تر شده است. مثلا امروز دخالت قدرت شیطانی و طاغوتی آمریکا در زندگی ملت ها از همیشه بیشتر است. در همه شئون عمده و اساسی ملت ها دخالت می کنند و این دخالت، منحصر به مسائل اقتصادی ملت ها نیست. بلکه در فرهنگ، سیاست و ادراه امور و تعیین مدیران امور کشورها نیز دخالت می کنند.1

تبعیض و تحقیر بشریت حتی در عصر تمدن

این بدبختی هایی که شما می بینید روزی زمین را فرا گرفته است و در زیارت ها و آثار مربوط به ولیعصر (ارواحنالتراب مقدمه الفداء) آمده است: «کما ملئت ظلماً و جوراً»، زمین در تمام دوره های تاریخ پر از ظلم و جور شده است و می شود و آن بزرگوار(عج) می آید، همه زمین را از قسط و عدل پر می کند، این ظلم و جور روی زمین، بر اثر چیست؟ بر اثر نبود یا کمبود انسان صالح، بر اثر سروری و خدایگانی ناصالح.

دنیا امروز از چه می نالد؟ پاسخ اش روشن است، دنیا امروز از تبعیض می نالد، از محرومیت های تحمیل شده بر انسان ها می نالد، از تحقیر انسان می نالد، از پر شدن فضا، از گند غرور متکبرانه قشری خاص در عالم می نالد. بشریت، در فشار این حوادث تلخ است. پنج هزار سال پیش دنیا از چه می نالید؟ آیا از نداشتن هواپیما می نالید؟ از نداشتن کامپیوتر می نالید؟ مگر کامپیوتر کسی را سعادتمند می کند؟ پنج هزار سال پیش هم دنیا از همین تبعیض ها و ظلم ها و از همین تحقیر جوهر انسانیت و سلطه نامردمان بر زندگی و سرنوشت انسان ها می نالید. تا وقتی که عدالت و دین خالص و ناب بر دنیا مستقر نشود، بشریت همیشه از همان چیزها می نالد، و الا بشریت نمی تواند بگوید آن روزی که قطار برقی و جت نداشتم، بدبخت بودم، امروز اینها را داریم، خوشبختم. آیا امروز بشریت خوشبخت است؟ آیا امروز انسان مظلوم در دنیا در اکثریت نیست؟ آیا امروز یک مجموعه تبهکار که در عالم در اقلیت مطلق اند، بر سرنوشت انسان ها حکومت نمی کنند؟2

_________________________

پی نوشت ها:

1-بیانات در دیدار با جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا در سالروز ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه،22/12/1368

2-بیانات در دیدار با فماندهان و جمعی از پاسداران کمیته های انقلاب اسلامی، 10/10/1369.

/۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: شبستان

ارسال نظرات