۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۷۵۲۰۸
امام جمعه بابلسر تأکید کرد؛

ضرورت حفظ و تقویت روحیه مطالبه گری جوانان مؤمن و انقلابی

امام جمعه بابلسر ضمن تشویق جوانان به داشتن روحیه مطالبه گری، گفت: جوانان مؤمن و انقلابی در کنار مردم با هوشیاری و بصیرت و بدون تخریب، روحیه مطالبه گری خود را تقویت و ترویج دهند.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر یک شنبه شب در در دیدار جمعی جوانان این شهرستان، جوانا‌ن را سرمایه‌های انسانی هر جامعه دانست و ‌بر لزوم هوشیاری و بصیرت این قشر جامعه در جنگ نرم دشمن تاکید کرد و گفت: مردم و جوانان بدانند ما خیر خواه آنها هستیم و می خواهیم نشاط و بالندگی در جامعه، به ویژه جوانان ما بیشتر از گذشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تبیین نقش و جایگاه قشر جوان در عرصه های مختلف نظام اسلامی بر ضرورت استمرار این نقش در صیانت از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که دشمن از هر حربه‌ای برای به دام انداختن نوجوانان و جوانان استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: ما باید با تقویت انسجام اجتماعی و وحدت ملی، تعمیق و تقویت تربیت و فضائل اسلامی و ایجاد زمینه وفاداری و حمایت آگاهانه قشر جوان جامعه از این ارزش ها، همه نقشه‌های شوم آنها را نقش بر آب کنیم.

امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین و ترویج گفتمان اصیل انقلاب اسلامی در جامعه به‌ ویژه در میان قشر جوان کشور تأکید کرد و بیان داشت: دشمنان به‌طورجدی برای دور کردن جامعه از اصول ناب انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انقلابی ماندن خاطر نشان کرد: این تاکیدات باید ما را هوشیار کند تا انقلاب اسلامی را که عامل اصلی سرافرازی ایران بوده را حفظ کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به  تأثیرپذیری بیشتر جوانان از روایت‌ و خاطره ها، بر روایت گری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سوی جوانان تاکید کرد و گفت: جهت آشنایی قشر جوان با سیره و سبک زندگی رزمندگان اسلام و همچنین انتقال مفاهیم عظیم دفاع مقدس به نسل جوان امروز و نسل های آینده، جوانان مشتاق و توانمند می توانند با هماهنگی، بعنوان سخنران قبل از خطبه نماز جمعه روایت گری کنند.

وی سپردن امور همراه با ایجاد انگیزه، امید و ارائه رهنمود به جوانان را در موفقیت و رفع مشکلات جامعه مهم و موثر برشمرد و خاطرنشان کرد: کشوری در مسیر پیشرفت و توسعه موفق می شود که به بهترین شکل از نیرو و پتانسیل جوانان خویش در عرصه های مختلف استفاده کند و اگر به شکل مناسب و با برنامه ریزی دقیق از توان این نیروی عظیم استفاده شود، یک فرصت بی نظیر را برای ارتقا و پیشرفت و توسعه همه جانبه به ارمغان خواهد آورد.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری و بر شمردن سه اصل انرژی، امید و ابتکار بر لزوم و اهمیت توجه به جوانان و سپردن کارها به دست این قشر از جامعه تأکید و ابراز امیدواری کرد: جوانان متعهد و متدین با اتکا به خداوند و تکیه به عزم و اراده خود روز به روز موفقیت‌های مهم و بزرگی را برای کشور رقم زنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به قشر جوان وضروزت افزایش مشارکت اجتماعی و هویت بخشی جوانان در جامعه، به‌کارگیری نیروهای جوان و انقلابی را از ضروریات پیشرفت کشور دانست و گفت: به یقین جوانان در هر کشور به عنوان نیروی انسانی سرمایه های اصلی و مایه قدرت و توان آن کشور محسوب می شوند و ایران اسلامی به عنوان کشوری دارای جوانانی مؤمن، متعهد، نخبه و دین مدار، بهترین و مناسب ترین شرایط و موقعیت را برای رشد و بالندگی در عرصه‌های مختلف را دارد.
 
حجت الاسلام قلی پور در ادامه از تشکیل ستاد جوانان نماز جمعه در آینده ای نزدیک خبر داد وافزود: حضور پررنگ‌تر جوانان در این آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که رهبر معظم انقلاب آن را به‌عنوان قلب فرهنگی هر شهر می‌دانند، باعث بروز استعدادها، ایجاد و تزریق روحیه نشاط، شادابی، خودباوری و بالندگی در بین جوانان شده که در نهایت شکوفایی و پویایی جامعه را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان بابلسر ضمن تشویق جوانان به داشتن روحیه مطالبه گری اظهار داشت: جوانان مؤمن و انقلابی در کنار مردم با هوشیاری و بصیرت و بدون تخریب، روحیه مطالبه گری خود را تقویت و ترویج دهند. 

وی با تأکید بر این که جوانان انقلابی ما باید با توکل به خدای متعال و توجه به مطالبات مقام معظم رهبری و نگاهی امیدوارانه در مسیر پیشرفت و تعالی جامعه و انقلاب اسلامی گام بردارند، خاطرنشان کرد: نسل جوان کشور یقین داشته باشند که با تلاش و حفظ روحیه انقلابی خواهند توانست آینده روشنی برای کشور و انقلاب رقم بزنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات