۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۷۴۷۸۵
ما منتظریم؛

این نظم بشری غیرعادلانه مورد رد و اعتراض بشر منتظر ظهور است

این نظم بشری ای که در آن انسان های بیشماری مظلوم واقع می شوند، دل های بی شماری گمراه می شوند، انسان های بی شماری فرصت عبودیت خدا را پیدا نمی کنند، مورد رد و اعتراض بشری است که منتظر ظهور امام زمان(عج) است.
کتاب ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای

به گزارش خبرگزاری رسا، در کتاب «ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فکری آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی» آمده است:

امام زمان(عج) برای اینکه فرج برای همه بشریت به وجود بیاورد، ظهور می کند که انسان را از فروبستگی نجات بدهد؛ جامعه بشریت را نجات بدهد؛ بلکه تاریخ آینده بشر را نجات بدهد. این معنایش این است که آنچه را که امروز وجود دارد؛ این نظم بشری غیرعادلانه، این نظم بشری ای که در آن انسان های بیشماری مظلوم واقع می شوند، دل های بی شماری گمراه می شوند، انسان های بی شماری فرصت عبودیت خدا را پیدا نمی کنند، مورد رد و اعتراض بشری است که منتظر ظهور امام زمان(عج) است.(1)

روزگار کنونی تاریک ترین ادوار زندگی بشر

دنیا در طول تاریخ طولانی بشر، ادوار سیاه و تاریکی به خود دیده است، اما بدون شک، یکی از تاریک ترین ادوار زندگی بشر و تلخ ترین روزگارهای عمومی مردم عالم، همین روزگار کنونی است که در آن هیچ تردیدی نباید کرد و این به خاطر تسلط روزافزون قدرت های شیطانی و بزرگ عالم بر زندگی انسان ها است. اگر شما به وضع دنیا نگاه کنید قضیه روشن می شود.

در دنیا، قدرت های عالم را بین خودشان تقسیم کرده بودند و روز به روز تسلط و تصرف قدرت های بزرگ نسبت به مناطق گوناگون عالم، سخت تر و سنگین تر شده است.

مثلا امروز دخالت قدرت شیطانی و طاغوتی آمریکا در زندگی ملت ها، از همیشه بیشتر است. در همه شئون عمده و اساسی ملت ها دخالت می کنند و این دخالت، منحصر به مسایل اقتصادی ملت ها نیست، بلکه در فرهنگ، سیاست و اداره امور و تعیین مدیران امور کشورها نیز دخالت می کنند.(2)

دنیا مثل همیشه پر از ظلم و جور

در روایت دارد «يَمْلَأَ اَللَّهُ اَلْأَرْضَ بِهِ قِسْطاً وَ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً» این در بسیاری از روایات همین بیان هست؛ یعنی خدای متعال به وسیله امام زمان(عج) دنیا را پر از عدل و داد و خواهد کرد، همچنانی که این دنیا پر از ظلم و جور بوده است. کی دنیا پر از ظلم و جور بوده؟ در طول تاریخ از این قبیل زیاد داریم که دنیا پر از ظلم و جور بوده، آن روزی که نغمه حق طلبی در میان ملت ها نبوده، آن روزی که فرعون بود و موسی ظهور نکرده بود. آن روزی که نمرود بود و ابراهیم، تبر بت شکنی را به دست نگرفته بود. آن روزی که آمریکا و قدرت های بزرگ جهانی هرکار می خواستند، می کردند و و از انقلاب اسلامی ما هنوز خبری نبود و امام ما قامت برای مبارزه نیاراسته بود. این روزها در تاریخ بشریت، بسیار وجود دارد که دنیا پر از ظلم و جور بوده. این حدیث است.(3)

_______________________

پی نوشت ها:

1)دیدار اقشار مختلف مردم در روز نیمه شعبان،27/5/1387

2.بیانات در دیدار با جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا، در سالروز ولادت امام زمان(عج)، 22/12/1368

3.بیانات در جمع کثیری از مردم قم در خیابان چهار مردان27/12/1363

/۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: شبستان

ارسال نظرات