۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۷۴۶۰۲
با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی؛

چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران برگزار می شود

حجت الاسلام واحدی از برگزاری چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران با محوریت «مدرسه محوری، نگاهی درون‌زا به رفع کاستی‌ها» طی روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ مردادماه خبر داد.
نشست خبری چهاردهمین اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد واحدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران با محوریت «مدرسه محوری، نگاهی درون‌زا به رفع کاستی‌ها» که در سالن کنفرانس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به روایت «العلما حصون الاسلام» گفت: یکی از نیازهای اساسی اسلام این است که همواره باید دژهای مستحکمی داشته باشد تا آن را حفظ کند که حوزه علمیه خواهران یکی از مصادیق این دژهای مستحکم است.

وی از برگزاری چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران با محوریت «مدرسه محوری، نگاهی درون‌زا به رفع کاستی‌ها» خبرداد و اظهار داشت: طی روزهای 27، 28 و 29 مردادماه سال جاری در نظر داریم تا مدیران مدارس 500 گانه حوزه علمیه خواهران را برای این همایش سراسری به قم دعوت کنیم.

حجت‌الاسلام واحدی هدف همایش مذکور را تصمیم سازی برای تصمیم گیران حوزه‌های علمیه خواهران توصیف کرد و بیان داشت: سیاست اصلی حوزه علمیه خواهران، بحث مدرسه محوری است، بر همین اساس اجلاس یادشده به محور مدارس تخصیص داده شده است تا توان ارتقای حوزه علمیه خواهران را با نگاه به توان موجودیت خودش بررسی کرده و نگاهی درون‌زا داشته باشیم تا راهکارهای ارتقای این حوزه را به دست بیاوریم.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌ها خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید، نخستین سالی است که با مدیریت جدید شروع می‌شود، ازاین‌رو امسال را سال «رفع آسیب‌ها و کاستی‌های احتمالی» نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به این‌که تعداد شرکت‌کنندگان در چهاردمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران، 500 نفر هستند، ابراز کرد: این افراد همان مدیران مدارس علمیه خواهران هستند و افزون بر آن‌ها مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این نشست که در جامعة الزهرا(س) برگزار می‌شود، حضور دارند.

حجت‌الاسلام واحدی خصوصیت ویژه چهاردمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران را این‌گونه توصیف کرد: در این همایش سعی کرده‌ایم تا بیشترین وقت را برای کمیسیون‌ها قرار بدهیم تا مدیران مدارس ایده‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های مختلف خود را که در سال‌های متمادی در ذهن خود پرورانده‌اند را به بحث و بررسی بگذارند تا زمینه را برای تصمیم‌گیری برنامه ریزان و مدیران ارشد حوزه‌های علمیه فراهم کنند.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌ها با بیان این‌که 11 کمیسیون در این اجلاس برگزار خواهد شد، عنوان کرد: هر کدام از این کمیسیون‌ها یک سری عناوین را به بحث و گفت‌وگو می‌گذارند که برخی از این محورها عبارت‌اند از پذیرش، برنامه‌ریزی درسی اساتید و ارتقای آن‌ها، پژوهش و راهکارهای ارتقای آن و مواردی از این قبیل است.

وی اضافه کرد: برای این‌که بازدهی کمیسیون‌ها به اوج خود برسد، ما سعی کردیم تا به نوعی در فضای مجازی همین کمیسیون‌ها را در حدود یک ماه در سایت مربوط به حوزه علمیه خواهران برگزار کنیم که در این راستا گفت‌وگوهای فراوان و مکتوبات بسیار خوبی به دستمان رسید که می‌تواند در برگزاری کمیسیون‌های حضوری نقش سازنده‌ای داشته باشد.

حجت‌الاسلام واحدی سخنران ویژه این همایش را حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی معرفی کرد و افزود: همچنین آیت‌الله مقتدایی و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهجت پور و اعضای شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران نیز از سخنرانان این همایش خواهند بود.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌ها از تجلیل خانواده‌های وابسته به شهدای مدافع حرم در چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران خبر داد و گفت: به جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و فرهنگ ایثار و شهادت از میان مدیران مدارس علمیه خواهران، آن‌کسانی که منسوب به شهدای مدافع حرم هستند، تجلیل خواهند شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 57 هزار طلبه مشغول به تحصیل در حوزه علمیه خواهران هستند، یادآور شد: این آمار مطلوب است، اما با در نظر گرفتن شرایط امروزی باید توجه داشته باشیم که برای پاسخگویی به نیازهای جهان اسلام باید نیروهای متعهد و متخصص بیشتری تربیت کنیم؛ البته ناگفته نماند که ما در حوزه‌های علمیه خواهران به دنبال پرورش نیروهای با کیفیت هستیم و نمی‌خواهیم تنها آمار طلاب را ارتقا بخشیم، به‌بیان‌دیگر کیفیت در دستور کار ما قرار دارد و به دنبال کمیت نیستیم.

حجت‌الاسلام واحدی با بیان این‌که نکته قابل‌توجه این است که ما در این همایش کمترین هزینه‌ها را در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های حوزه علمیه خواهران این است که با حداقل مخارج، حداکثر بازدهی را داشته باشد؛ در شرایط فعلی که جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم ما بر آن شده‌ایم که در این همایش هم نیز حداقل مخارج را در نظر بگیریم./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات