۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۷۴۵۴۱
حجت الاسلام بیگدلی:

قیامت باوری از ویژگی های برتر مرحوم اسماعیل پور قمشه ای بود

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرازی از خطبه متقین، قیامت باوری را یکی از ویژگی های برتر مرحوم آیت الله اسماعیل پور قمشه ای دانست و گفت: این موضوع را می توان در زندگانی آن مرحوم به وضوح دید.
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بیگدلی امشب در مراسم ختم مرحوم آیت الله محمدعلی اسماعیل پور قمشه ای از فقهای برجسته حوزه علمیه که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از خطبه متقین امیرمؤمنان(ع) به تبیین ابعاد شخصیتی آن مرحوم پرداخت و گفت: حضرت(ع) در این خطبه به بیان اوصاف متقیان پرداخته است و باید گفت راجع به این فقیه ربانی، جامع ترین بیان، همین بیان امیرمؤمنان(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان  فرازی از خطبه متقین «من علامة احدهم انک تری له قوة فی دین» اظهار داشت: آیت الله اسماعیل پور قمشه ای در امر دین بسیار قوی بود و می توان این قوت را یکی از نشانه های بارز ایشان دانست.

وی با اشاره این که مرحوم آیت الله اسماعیل پور قمشه ای از عنفوان جوانی و از نونهالی خوش درخشید، افزود: آن مرحوم در شهرضا در محضر آیت الله حکیم قمشه ای علوم دینی را آموختند و سپس در محضر امام خمینی(ره) و مرحوم آیت الله گگلپایگانی تلمذ کردند و همچنین بهره شایانی هم از آیت الله میرزا هاشم آملی برده اند.

حجت الاسلام بیگدلی اضافه کرد: متأسفانه یکی از آسیب های جامعه امروزی این است که افراد در دین داری و امر دین ضعیف ظاهر می شوند و از علمایی همچون مرحوم آیت الله اسماعیل پور قمشه ای کمتر بهره می برند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از ویژگی های دیگر مرحوم آیت الله اسماعیل پور قمشه ای می توان به مردمی بودن، متواضع بودن، خاکی بودن و لَیّن بودن اشاره کرد.

وی با اشاره به فراز دیگری از خطبه متقین، قیامت باوری را یکی از ویژگی های برتر مرحوم آیت الله اسماعیل پور قمشه ای دانست و ابراز داشت: ایشان به معاد و روز قیامت یقین کامل داشتند و این موضوع را می توان در زندگانی آن مرحوم به وضوح دید.

حجت الاسلام بیگدلی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات جامعه کنونی که می توان آن را در اکثر بخش ها و نهادهای مختلف مشاهده کرد، نبود ایمان توأم با یقین است که ریشه در عدم اعتقاد صحیح به مبانی دینی دارد.

وی بر ضرورت الگوپذیری افراد جامعه از زندگانی و سیره علمای بزرگ تأکید کرد و گفت: همگان باید با مشاهده این علمای بزرگوار سعی کنند تا در مسیر درست دین داری قرار گیرند./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات