۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۷۴۴۵۹

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۰۰ نقطه خراسان جنوبی، فعالیت ۶ پایگاه فرهنگی در حاشیه بیرجند و آسمانی شدن مادران دو شهید عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  مالکی، عضو هیئت امنای هیئت عزاداران حضرت علی اصغر(ع) بیرجند با اشاره به آغاز  فعالیت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) کشور از سال 82 در تهران به «خراسان جنوبی» گفت: محرم امسال حدود صد هزار نفر در همایش شیرخوارگان حسینی در 100 نقطه استان شرکت می کنند و در این راستا کارگاه دوخت لباس برای شیرخوارگانی که در این همایش حضور خواهند داشت در بیرجند ایجاد شده است تا همه شیرخوارگان لباس یکدست داشته باشند.

به گفته وی سال گذشته همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از پنج هزار و 100 نقطه کشور و در 41 کشور جهان برگزار شد که در ایران حدود 10 میلیون نفر در این همایش شرکت کردند.

فعالیت 6 پایگاه فرهنگی در حاشیه بیرجند

حجت الاسلام «رضایی»، مدیر کل تبلیغات اسلامی از راه اندازی شش پایگاه فرهنگی در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه های غیر رسمی بیرجند توسط این اداره کل خبر داد و به مدیریت این پایگاه ها توسط شش طلبه و تشکیل 10 کمیته فرهنگی در هر پایگاه اشاره کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری دستگاه های اجرایی، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مانند حرفه آموزی، آموزش مشاغل خانگی و... را در این پایگاه های فرهنگی یادآور شد.

مادران 2 شهید آسمانی شدند

«خیرالنساء باغبان» مادر شهید «ابراهیم قلی‌زاده» بعد از تحمل یک دوره بیماری در سن 90 سالگی به فرزند شهیدش پیوست و پیکرش بر دستان خانواده‌های شهدا و ایثارگر و مردم ولایتمدار شهرستان فردوس تشییع و در قطعه صابرین گلزار شهدای باغستان علیا در جوار گلزار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.

بنا براین گزارش شهید «ابراهیم قلی‌زاده فرسا» مرداد ماه 1362 در سن 32 سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

همچنین «نساء قاسمی» مادر شهید «یوسف یوسفی» در سن ۷۱ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن در روستای همچ بخش جلگه ماژان به فرزند شهیدش پیوست و پس از تشییع بر دستان مردم شهیدپرور در جوار فرزند شهیدش آرام گرفت .

گفتنی است شهید «یوسف یوسفی» در سن ۱۹سالگی در عملیات والفجر ۹ بر اثر اصابت ترکش در سلیمانیه عراق شهید و در زادگاهش روستای همچ به خاک سپرده شد.

تجلیل از 50 دانش آموز قرآنی سربیشه

در مراسم اختتامیه کلاس های اوقات فراغت دارالقرآن نورالثقلین سربیشه از 50 دانش آموز دختر و پسر قرآن آموز تجلیل شد.

همچنین در این مراسم «فاطمه الماس وش» که به نمایندگی از استان در مسابقات کشوری قرآن در مشهد مقدس حائز رتبه چهارم در رشته نهج البلاغه شد، مورد تجلیل قرار گرفت./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات