۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۷۴۳۱۹
حجت الاسلام پناهیان:

جوان مومن انقلابی در سایه زندگی مهدوی تربیت می شود

استاد حوزه تاکید کرد: فعالان مهدوی تبیین سبک زندگی مهدوی را باید یکی از وظایف مهم خود برشمارند، در سایه زندگی مهدوی است که جوان مومن انقلابی تربیت می‏ شود، تشکیل خانواده می‌‏دهد و فرزندش را بر اساس دین تربیت می‏‌کند.
پناهیان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در آیین اختتامیه مجمع راهبردی اندیشه مهدویت که در سالن نمایشگاه‌ها و همایش‎های روابط عمومی آستان قدس رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه برای جریان سازی مهدویت در کشور کارهای مختلفی صورت گرفته است، اظهار کرد: موج اول جریان سازی مهدویت در دهه هفتاد با برگزاری دعای ندبه در مهدیه تهران و پخش زنده آن از طریق رسانه ملی آغاز شد که بعدها هیئت رزمندگان هم پای این کار آمد و اکنون این آیین هر جمعه پخش می‏‌شود.

وی تاکید کرد: مهدویت یک گنجینه عظیم معارف راهبردی است که متاسفانه به صورت جامع و حد کفایت مطلوب به آن پرداخته نشده، اکنون به یک قطره از این دریای معرفت اکتفاء کرده‏ ایم. به عنوان نمونه کلیدواژه مقاومت که فرهنگ بسیار مهمی است و در روایات به آن تاکید شده از مهدویت نشئت گرفته است.

این استاد حوزه تصریح کرد: به طور کلی در موضوع مهدویت باید به بُعد مقاومت بیشتر پرداخت، البته ابعاد سیاسی و عدالت اجتماعی نیز نباید دست خوش غفلت قرار بگیرد.

دبیر شورای راهبردی مجمع اندیشه مهدویت تاکید کرد: فعالان مهدوی تبیین سبک زندگی مهدوی را باید یکی از وظایف مهم خود برشمارند، در سایه زندگی مهدوی است که جوان مومن انقلابی تربیت می‏ شود، تشکیل خانواده می‌‏دهد و فرزندش را بر اساس دین تربیت می‏‌کند.

وی با اشاره به اینکه فعالان مهدوی باید در حوزه تمدن مهدویت بیشتر فعالیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: کسی که در حوزه مهدویت فعالیت می‌‏کند باید خود را پیروز بداند زیرا هر گامی که در این عرصه برداشته می‏ شود ما را یک گام به ظهور نزدیک‏تر می‌‏کند.

گفتنی است، اجلاسیه سراسری «مجمع راهبردی اندیشه مهدویت» با همکاری معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و مجمع راهبردی اندیشه مهدویت از روز چهارشنبه،17 مرداد  کار خود را به صورت فشرده آغاز کرد و تا ظهر پنج‎شنبه، 18 مرداد ادامه داشت.

سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام کاظم صدیقی، رییس شورای راهبردی اندیشه مهدویت، حجت الاسلام پناهیان، دبیر شورای راهبردی اندیشه مهدویت، محمد علی کریمی، مدیرعامل مجمع اندیشه راهبردی و ... از مهمترین بخش های این اجلاسیه بود./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: شبستان

ارسال نظرات