۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۷۲۶۶۹

مراسم چهلم حجت‌الاسلام مرحوم حسینی برگزار می‌شود

مراسم چهلمین روز رحلت معلم اخلاق، حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر حسینی در مسجد فائق برگزار می‌شود.
مراسم چهلم حجت‌الاسلام مرحوم حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، در این مراسم که روز پنجشنبه یازدهم مردادماه از ساعت 18 در مسجد فائق واقع در خیابان 17 شهریور، پایین تر از میدان شهداء، روبروی ایستگاه ورزشگاه، خیابان شهید فیاض بخش برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام سید حسین مومنی به سخنرانی می‌پردازد.

گفتنی است وی پنجشنبه 31 خردادماه در 71 سالگی به علت عارضه قلبی در بیمارستان مهر دار فانی را وداع گفت و پیکر ایشان نیز در جوار حرم مطهر حضرت عبداعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

وی همزمان با قیام 15 خرداد 1342 به رهبری امام خمینی(ره) به صف انقلابیون پیوست و در کسوت معلمی به مبارزه با رژیم پهلوی روی آورد.

برخی اساتید ایشان عبارت بودند از: سیدمحمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، سیدمحمد حسین حسینی طهرانی، صاحب کتاب‌های معادشناسی و امام شناسی، سیدمحمدحسین بهشتی، آیات عظام جوادی آملی، جعفر سبحانی، خوشوقت و ...

از جمله آثار وی، تألیف مجموعه پنج جلدی سلام بر خورشید ویژه داستان درخشان زندگانی خاتم پیامبران (ص) و تألیف کتب دینی سطوح ابتدایی و راهنمایی مدارس است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم، مدیریت کل آموزش و پرورش استان تهران، ریاست کمیسیون آموزش و پرورش مجلس، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد حوزه و دانشگاه از دیگر مسئولیت‌های آن مرحوم بوده است./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: تسنیم

ارسال نظرات