۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۷۰۷۹۲
امام جمعه بیرجند با تأکید بر ضرورت مقابله با اختلاس و حقوق های نجومی:

اعتبارات و سرمایه کشور صرف اشتغالزایی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در کشور برای اختلاس و حقوق های نجومی اعتبار و سرمایه وجود دارد اما برای اشتغال هیچ پول و اعتباری نیست.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی مبارزه با کالای قاچاق و ارز خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق در جامعه به صورت هماهنگ و جمعی عمل نمی شود.

وی با بیان اینکه می توان از ورود کالای قاچاق به داخل کشور جلوگیری کرد، گفت: حدود 30 درصد قاچاق کالا از مبادی رسمی وارد می شود که این موضوع پذیرفتنی نیست و نشانگر کمبود امکانات لازم برای کنترل ورود و یا خروج کالا از کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی اشخاص نسبت به ورود کالا سهل انگاری می کنند، افزود: برای جلوگیری و کنترل از کالای قاچاق باید افرادی منصوب شوند که شایسته و کارآمد باشند و بتوانند با نظارت دقیق با افراد خاطی برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: گاهی مواقع نارسایی قوانین در قاچاق کالا وجود دارد و باید این نارسایی قوانین به مجلس اعلام شود و قانونگذار این نقص را جبران کند.

وی بیکاری و عدم وجود اشتغال یکی از علت های قاچاق کالا دانست و ادامه داد: متاسفانه در کشور برای اختلاس و حقوق های نجومی اعتبار و سرمایه وجود دارد اما برای اشتغال هیچ پول و اعتباری نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هماهنگی لازم برای مقابله با قاچاق کالا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دستگاه های اطلاع رسانی باید نسبت به تاثیر خرید کالای قاچاق به مردم هوشیاری لازم را بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: ایمان و پرهیز از مال حرام و تقید به منافع ملی از مولفه های مهم در پیشگیری از کالای قاچاق کالا است و امروز منافع ملی قربانی جناح بندی های سیاسی شده است./880/پ203/ب1

ارسال نظرات