۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۷۰۵۱۱
مهدویت؛

راز طولانی شدن غیبت در کلام امام صادق

بنابر روایتی نقل شده از امام صادق(ع) یکی از دلایل غیبت و دور شدن از ظهور یاران اند که اگر ویژگی های لازم را می داشتند، غیبت طولانی نمی شد.
انتظار

به گزارش خبرگزاری رسا، در روایات به دلالیل متعددی برای غیبت امام عصر(عج) و طولانی شدن مدت آن اشاره شده است که در صورت توجه و تلاش برای رفع شان می توان به نزدیک شدن به ظهور امیدوار شد.

یکی از یاران امام صادق(ع) بر آن حضرت(ع) وارد شد و عرض کرد: فدایت شوم به خدا سوگند من تو را دوست می دارم و هر کس تو را دوست دارد، دوست می دارم، ای آقای من چقدر شیعیان شما فراوان اند.

آن حضرت(ع) فرمودند: «آنان را بشمار.»

عرض کردم: بسیارند. آن حضرت(ع) فرمودند: «می توانی آنها را بشماری؟»

عرض کرد: آنها از شمارش بیرون اند.

حضرت(ع) فرمودند: «ولی اگر آن شماره ای که توصیف شده اند، سیصد و اندی تکمیل گردد، آنچه را می خواهند انجام خواهد شد.

در روایتی دیگر نیز آمده: شخصی از خراسان به خدمت امام صادق(ع) رسید و به امام(ع) عرض کرد: چرا شما قیام نمی کنید؟ شما یاران زیادی دارید. امام(ع) فرمودند: یاران زیاد؟ آنگاه یکی از اصحاب امام(ع) وارد شد به نام هارون مکی، پس از سلام، امام(ع) به او فرمودند: «برو داخل تنور و هارون مکی داخل تنور رفت در حالی که تنور روشن بود؛ امام(ع) با آن شخص خراسانی مشغول صحبت شدند، بعد فرمودند: «ببینیم داخل تنور چه خبر است؟» رفتند و دیدند هارون مکی داخل تنور نشسته و نسوخته، امام(ع) فرمودند: «در شهر شما چند نفر مثل این مرد هست؟» عرض کرد: هیچ.

__________________

*برگرفته از «زبور نور(هزار و یک نکته از زندگانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه)»

/۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: شبستان

ارسال نظرات