۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۷۰۰۳۱
در خبرگزاری فارس؛

نشست رسانه‌ای عفاف و حجاب از منظر اقوام و ادیان برگزار شد

نشست رسانه‌ای عفاف و حجاب از منظر اقوام و ادیان با حضور نمایندگان زن از ۱۰ کشور در خبرگزاری فارس برگزار شد.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مینو اصلانی رییس سازمان بسیج زنان کشور امروز در نشست رسانه‌ای عفاف و حجاب از منظر اقوام و ادیان، پاسداشت مقام شهیده مروة الشربینی که با حضور نمایندگان زن از 10 کشور در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: شهیده شربینی در کشور مدعی حقوق بشر یعنی آلمان به علت پافشاری بر اعتقادات خود در زمینه حجاب به شهادت رسید؛ خون این شهید و شهدای مسجد گوهرشاد هدایت‌گر زنان آزاداندیش دنیا است.

وی افزود: زنان و اندیشمندان دنیای اسلام در مقابل ظلم‌ بر مظلومان سکوت نخواهد کرد و با چنین گرامیداشت‌هایی تلاش می‌کند که راه آنها را بپیماید.

در ادامه نشست النا لاویان نماینده زنان کلیمی نیز طی سخنانی عنوان کرد: حجاب دغدغه همه زنان معتقد به ادیان وحدانی و الهی است چراکه سبب رواج پاکی و سلامت جامعه است، در آیین حضرت موسی(ع) به حجاب و عفاف تاکید شده است.

 لاویان افزود: در دین یهود افزون بر زنان مردان هم باید حجاب داشته باشند؛ مادربزرگ من هنگام کشف حجاب رضاخانی برای حفظ حجاب خود تا مدتها از منزل خارج نشد؛ زنان و مردان کلیمی بر اساس کتاب مقدس یهود باید در همه لحظات زندگی هنگام کار، مهمانی یا خروج از منزل حجاب داشته باشند.

وی اظهار داشت: بسیاری ما یهودیان را صهیونیست‌ها اشتباه می‌گیرند در حالیکه صهیونیست حتی به دین یهود هم اعتقاد ندارد.

در ادامه عبدالناصر الراشدی نماینده مردم یمن، با اظهار ناراحتی و تاسف از وضعیت فاجعه بار جنگ و کشتار در کشورش؛ بیان داشت: سعودی‌ها در کشتن مردم یمن هیچ تفاوتی بین مذاهب قائل نیستند، ما از حقوق بشر فقط چیزهایی را می‌شنویم اما در عمل هیچ چیزی نمی‌بینیم.

راشدی درباره شهیده مروه الشربینی اظهار داشت: زنان یمن بسیار مقاومت می‌کنند اما تا امروز صدها نفر از زنان یمنی برای عفاف و حجاب خود شهید شدند، سودانی‌ها و اماراتی‌ها به زنان و حتی به مردان یمنی در جنوب کشور تجاوز می‌کنند؛ انواع جنایات توسط کشورهایی نظیر انگلیس، فرانسه، عربستان یا رژیم صهیونیستی در یمن رخ می‌دهد و تنها کسانی که حامی ما هستند رهبر ایران و سید حسن نصرالله است.

کونیکو یامامورا یا همان خانم بابایی نماینده مردم ژاپن نیز در ادامه نشست طی سخنانی ابراز کرد: اواخر جنگ جهانی دوم در جزیره اوکیناوا که تا امروز هم پایگاه نیروهای نظامی آمریکا است به 10 هزار زن و دختر تجاوز شد، آمریکا صرفا مدعی حقوق بشر است اما از نظر آنان زن چیزی جز برده نیست.

وی افزود: ما نباید این همه ظلم و جنایت آمریکا را فراموش کنیم و در کنار آن بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب فرزندانمان را با ایمان و تربیت اسلامی بزرگ کنیم.

در ادامه نشست سمیرا خادم نماینده کشور دانمارک نیز طی سخنانی گفت: من 20 سال است که مسلمان شدم، در دانمارک آزادی واقعی وجود ندارد، از زمانی که حجاب گرفتم احساس کردم که آزادتر هستم چراکه نگاه‌ها نسبت به من همراه با احترام بود.

وی با بیان اینکه در دانمارک زنان حقوق مساوی با مردان ندارند؛ آرامشی که زن مسلمان دارد زنان بی‌حجاب ندارند، عنوان کرد: در کشور ما گروه‌هایی هستند که تلاش دارند مسلمانان را اذیت کرده یا حتی آنان را اخراج کنند، اخیرا هم قانونی را تصویب کردند که نقاب ممنوع باشد.

همچنین در ادامه واسطی‌پور نماینده مردم عراق نیز طی سخنانی اظهار داشت: ما باید برای گسترش حجاب و عفاف نه صرفا در قالب سازمان و نهاد بلکه به شکل چهره به چهره به تبلیغ بپردازیم؛ متاسفانه در کشورعراق بر اثر فعالیت کشورهای غربی بسیاری از زنان عراقی تحت تاثیر فرهنگ آنان هویت اسلامی و در نتیجه حجاب و عفاف خود را از دست دادند.

در بخش دیگر این نشست  بتول شوس نماینده کشور تونس؛ نیز طی سخنانی ابراز کرد: مدعیان حقوق بشر،سکولارها در دوره بن علی با سخت‌گیری بر علیه مسلمانان تلاش کردند که فرهنگ اسلامی و به تبع حجاب وعفاف را در کشور ما نابود کنند.

در ادامه  اسوه رضوی نماینده مردم هندوستان نیز طی سخنانی بیان داشت: ما زنان محجبه در کشور هندوستان آزاد هستیم اما دشمنان دنبال جنگ فرهنگی بر علیه ما هستند.

همچنین نعیمه اسلام لو فعال حجاب و عفاف در موسسه خیبر نیز طی سخنانی گفت: با حفظ حجاب خود می‌تواند نقش موثری در بخش‌های مختلف کشور داشته باشد اما غربی‌ها تلاش می‌کنند که این جایگاه را برای زنان از بین ببرند.

در پایان این نشست هما نقوی نماینده کشور پاکستان نیز خاطرنشان کرد: در کشور پاکستان لباس زنان پوشیده است اما متاسفانه در اثر تبلیغات سوء غربی طی سالهای اخیر آنجا هم همچون ایران حجاب برای برخی از زنان کم رنگ شده است./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات