۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۶۹۷۵۵
نائب رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

لزوم همکاری منسجم مسؤولان برای گسترش آثار نماز جمعه

لطفی با بیان این‌که نماز جمعه قم یکی از باشکوه‌ترین و بزرگترین نمازجمعه‌های کشور است، گفت: باید با برگزاری جلسات هماهنگ و فعالیت گسترده و منسجم همه دست اندرکاران به گسترش این تریبون عظیم کمک کنند.
نشست هم اندیشی گرامیداشت نماز جمعه، سنگر چهل ساله انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نصرت الله لطفی نائب رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در نشست هم‌اندیشی گرامیداشت نمازجمعه، "سنگر چهل‌ساله انقلاب اسلامی" که پیش‌از ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان جامعه مدرسین قم برگزار شد، با اشاره به سالگرد چهل‌سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: واژه چهل در فرهنگ اسلامی به معنای بلوغ بوده و با تکامل همراه است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: برنامه وسیعی در سطح کشور برای بزرگداشت چهلمین سالگرد نظام مقدس اسلامی با هدف بیان دستاوردها و کارنامه 40 ساله انقلاب اسلامی و به ویژه پاسخ سؤالات و شبهات مطرح در جامعه را در نظر اجرا داریم.

وی با اشاره به حساسیت زمان حال در تعیین سرنوشت و آینده بیان کرد: مقطع زمانی و تاریخی موجود، بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است، به‌طوری که از زمان حضرت آدم(ع) تاکنون چنین حساسیتی وجود نداشته است.

لطفی اضافه کرد: وجود و گستره ابزارهای تبلیغاتی، ماهواره‌ها و شبکه‌ها و تمرکز بر اذهان جوانان کشور در راستای شبهه‌افکنی به گونه‌ای است که یک کودک پنج‌ساله هم نسبت به این شبهات مصونیت ندارد.

وی با بیان این‌که هدف دشمن زیرسؤال بردن کارآمدی نظام و تطهیر حکومت طاغوتی پهلوی است، گفت: بیش از 80 درصد جوانان کشور، قبل از انقلاب را درک نکرده و متولد نشده بودند، همچنین بیش از 50 درصد از جمعیت کشور ایران دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌‌اند و حال این جمعیت 80 درصدی مورد هجمه دشمن قرار دارند.

نائب رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن سال قبل به صراحت اعلام کرد که اجازه برگزاری جشن چهل‌سالگی انقلاب را نخواهد داد، همان‌گونه که در جنگ تحمیلی علیه ایران هشت‌سال در مقابل همه دنیا ایستادگی کردیم، وظیفه امروز هم ایستادگی و مقاومت است.

وی در پاسخ به کسانی که تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را ضروری می‌دانند، بیان کرد: در شرایط و زمانی قرار داریم که دشمنان داخلی و خارجی دستاوردهای بدیهی انقلاب و نظام اسلامی را مورد هجمه قرار داده‌اند و نسبت به آنها ایجاد شبهه می‌کنند.

لطفی ادامه داد: نباید تصور کرد که دشمن نسبت به افراد حزب‌الهی جامعه اسلامی بی خیال است و برنامه‌ای برای آنها ندارد، بلکه بسیاری از شبهات و هجمه‌ها برای خارج کردن آنها از صفوف افراد انقلابی است، از این رو نیاز به تبیین و اطلاع‌رسانی بیشتری وجود دارد که نمازجمعه نقش ویژه‌‌ای در این امر دارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در پایان تصریح کرد: نمازجمعه قم یکی از باشکوه‌ترین و بزرگترین نمازجمعه‌های کشور است، اما راضی‌کننده نیست و بایستی با برگزاری جلسات هماهنگ و فعالیت گسترده و منسجم همه دست اندرکاران به گسترش این تریبون عظیم کمک شود./876/پ202/ب1

ارسال نظرات