۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۶۹۵۹۹
آیت الله نوری همدانی:

مسؤولان سریعا به وضعیت اقشار ضعیف جامعه رسیدگی کنند

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: مسوولان باید اقدام عاجل برای رفع مشکلات و مدیریت بازار داشته و به داد اقشار ضعیف جامعه برسند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی دامت برکاته در دیدار جمعی  از فعالان فرهنگی فرهنگ را اساس هر کشور دانست و تأکید کرد: فرهنگ باید مطابق قرآن باشد، فرهنگ قرآن عزت طلبی، مبارزه با ظلم و فساد و بی عدالتی است و نظام اسلامی باید پیشتاز در این موضوعات باشد.

وی افزود: امروز خواسته مردم مبارزه با فساد است، عده ای می خواهند مردم در مقابل با فساد سکوت کنند، چطور می شود یک کارگر یک حقوق مختصر بگیرد ولی فلان آقا اختلاس میلیاردی انجام دهد یا آن دیگری حقوق نجومی بگیرد، این ظلم است که در یک خانه چند جوان تحصیل کرده بیکار باشد و پدر در مقابل آنان شرمنده باشد، امروز مشکلات اقتصادی که با مدیریت صحیح قابل حل است مردم را آزار می دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که الحمد لله منابع داریم و با یک مدیریت صحیح مشکلات حل خواهد شد، اظهار داشت: بنده از ابتدا به مسوولان گفتم همه چیز را با برجام گره نزنید، طرف مقابل قابل اعتماد نیست، شما زحمت می کشید قصد شما هم حل مشکلات است اما خوی استکباری در طرف مقابل مذاکرات نمیگذارد ایران به حق خود برسد.

وی ادامه داد: امروز هم به مسوولان عرض می کنم فریب وعده‌ها را نخورید، عده ای هم دلخوش به مذاکره مجدد و به ذلت کشاندن کشور نباشند، همت به خرج دهید با توان و نیروی جوان و با نشاط و با انگیزه داخل کار کنید مشکلات حل می شود اما اگر باز چشمتان به خارج باشد روز به روز بدتر خواهد بود.

این مرجع تقلید توجه به تذکرات رهبری را مهم دانست و گفت: همه دیدیم آنچه ایشان گفتند درست بود چون ایشان تجربه خیانت های آمریکا را در دوران پس از انقلاب را داشته اند؛ تفرقه و اختلاف در زمان کنونی خواست دشمن است و همه مسوولان باید کمک کنند نظرات رهبری عمل شود و اجازه موج سواری دشمنان را ندهند.

وی عنوان کرد: امروز مردم ناراحت و معترض هستند و حق با مردم است اما مراقب عناصر نفوذی برای به انحراف کشاندن خواسته مردم باشند، مسوولان نیز اقدام عاجل برای رفع مشکلات و مدیریت بازار داشته و به داد اقشار ضعیف جامعه برسند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم برخود با کسانی که به اقتصاد کشور آسیب می رسانند و مردم را دچار مشکل می کنند را در هرسطحی که هستند خواستار شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی دوقطبی کردن جامعه را بسیار خطرناک دانست و گفت: جامعه نباید دوقطبی شود ولی نمیدانم چرا بعضی ها اصرار دارند که جامعه را با حرفهای بیخود که ثمری برای کشور و نظام و مردم ندارد ملتهب و دوقطبی می کنند در حالی که باید بجای این حرفها به مردم خدمت کنند./۱۳۲۳/د۱۰۲/ق

ارسال نظرات